BiH

Kad je otvorio račun, nije mogao vjerovati šta vidi: Elektroprivreda RS čak 6 KM naplaćuje ovu ‘uslugu’!

Radi se o tome da je od „”Elektroprivrede RS” nedavno dobio opomenu pred isključenje električne energije zbog duga. Dug je uplatio u naznačenom roku, ali mu je poslije uz račun za struju stigao i račun za „nestandardnu uslugu“

“U najmanju ruku sam bio šokiran kad sam otvorio kovertu koju sam dobio od “Elektroprivrede RS”. U njoj je bio račun od 5,85 KM za nestandardnu uslugu”, ovo je za Srpskainfo rekao jedan Banjalučanin, koji je pomislio da je u pitanju neka greška nakon čega je odmah nazvao ERS da provjeri o čemu se radi.

“U kol centru su mi rekli da je to naknada za plaćanje slanja opomene pred isključenje električne energije”, kaže ovaj potrošač.

Nestandardna usluga

Radi se o tome da je od „”Elektroprivrede RS” nedavno dobio opomenu pred isključenje električne energije zbog duga. Dug je uplatio u naznačenom roku, ali mu je poslije uz račun za struju stigao i račun za „nestandardnu uslugu“ – usluga slanja opomene koja iznosi 5 KM plus PDV (5,85 KM).

“Nazvao sam i Udruženje potrošača “Don” u kojem su mi rekli da su i ranije imali identične pritužbe potrošača i da su zbog toga i reagovali. Oni tvrde da je naplaćivanje te opomene nezakonito i ja to neću platiti. Uložiću žalbu”, kaže ovaj Banjalučanin.

Udruženje za zaštitu potrošača “Don” Prijedor reagovalo je na svojoj Facebook stranici krajem novembra zbog slanja računa za naplaćivanje opomene.

“Udruženja potrošača ne štite neplatiše, ali zahtijevaju provođenje propisa koja su značajna za potrošače i pružaoce usluga. Došli smo konačno u posjed dokumenta koji dobivaju potrošači, a u kojem ne piše o čemu se radi i zašto treba da plate neku “nestandardnu uslugu” i šta ona u stvari znači. Zakonom o zaštiti potrošača jasno je definisano da potrošač treba biti upozoren prije obustave na obavezu plaćanja i biti pozvan da izmiri zaostale obaveze u roku koji ne može biti kraći od 30 dana od dana dostavljanja upozorenja. Istim članom definisano je da trgovac koji pruža ekonomsku uslugu, ne može potrošaču dodatno naplaćivati troškove u vezi s naplatom dospjelih novčanih potraživanja. To je član 54 Zakona o zaštiti potrošača RS”, kažu u Udruženju “Don”.

Pozivaju se na zakon

Srpskainfo je kontaktirala “Elektroprivredu RS” u kojoj su rekli da se ova “usluga” naplaćuje na osnovu cjenovnika distributivnih preduzeća iz sistema ERS uz saglasnost Regulatorne komisije za energetiku. To je prihod distributivnih preduzeća koji, kako nam je rečeno, imaju cjenovnik za nestandardne usluge na osnovu Zakona o električnoj energiji.

Tako je u cjenovniku iz marta ove godine definisano da se potrošačima električne energije naplaćuje 5 KM za “dostavu obavještenja o namjeravanom isključenju po prijemu zahtjeva snabdjevača za obustavu isporuke, upozorenja ili opomene korisniku mreže koje dostavlja ODS.” Cijena sa PDV je 5,85 KM.

Zakon o električnoj energiji RS definiše mogućnost utvrđivanja cijena nestandardnih usluga operaterima distributivnog sistema u jedinstvenom iznosu, uz prethodno pribavljenu saglasnost Regulatorne komisije. Zakonom nije precizirano koje su to nestandardne usluge već se navodi da te usluge obuhvataju “sve pojedinačne usluge prema korisnicima sistema, koje operator distributivnog sistema pruža na zahtjev kupca, odnosno korisnika sistema ili usluge”.

“Naknada za pružanje nestandardnih usluga može da obuhvati i druge objektivne troškove koji mogu nastati u postupku pružanja nestandardnih usluga, uključujući i usluge drugih nadležnih organa i tijela, a čija visina se ne može predvidjeti i iskazati u smislu stava 2. ovog člana”, navedeno je u Zakonu o električnoj energiji RS.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh