Noviteti

Otvara se mogućnost zamjene baterija u električnim automobilima

“Brzo punjenje” električnog automobila do 80% može potrajati 20 minuta. No, šta ako biste mogli samo da promijenite baterije kao kod igračke, i da se vratite na put potpuno napunjene baterije za nekoliko minuta?

EV'srepublic

Čini se kao očigledno rješenje, ali bilo je nekih poznatih kvarova sa zamjenom baterija. Prije deset godina, Tesla je najavio da će izgraditi mrežu stanica za zamjenu baterija koje bi mogle zamijeniti bateriju modela S u 90 sekundi. No, kao i mnoge javno objavljene ideje generalnog direktora Elona Muska, kasnije je odbačeno sa tvrdnjom da kupci nisu bili zainteresirani, piše CNN.

A 2013. godine, izraelska kompanija koja je obećala zamjenu baterija pod nazivom Better Place prestala je poslovati nakon što je ‘spalila’ 850 miliona dolara u gotovini i plasirala samo oko 1.000 automobila, prema izvještajima iz tog vremena.

No, ideja je ponovo postala stvarnost, barem u Aziji. Kineski proizvođač električnih vozila Nio nudi zamjenu baterija za svoja vozila od 2019. godine. Nio sada tvrdi da je najveći svjetski operater tehnologije zamjene baterija i od tada je izvršio preko 32 miliona zamjene baterija na više od 2.100 stanica.

Sada Stellantis, globalni proizvođač automobila koji proizvodi Jeep, Dodge i Fiat vozila, također isprobava ideju u malom obimu, sa ključnom razlikom, u nadi da će je ugraditi u buduće električne modele.

Stellantis radi s kompanijom Ample koja je kreirala novi sistem zamjene baterija za koji kaže da može raditi u gotovo bilo kojem obliku ili veličini vozila. Kaže da sistem ne zahtijeva od bilo kojeg proizvođača automobila da mijenja svoje vozilo tako da stane u poseban paket baterija.

Sa Ampleovim sistemom, cijeli paket baterija, koji može težiti više od 1000 funti (453 kg), ne može se zamijeniti kao jedna jedinica. Umjesto toga, određeni broj pojedinačno zapečaćenih baterijskih modula veličine stolnog računara se vadi automatiziranom mašinom i zamjenjuje jedan po jedan. Na ovaj način se sve baterije u vozilu mogu brzo zamijeniti u komadima koji se lako mogu upravljati, a ne u jednoj ogromnoj ploči.

To znači da bi za zamjenu baterija moglo biti potrebno pet do najviše 10 minuta, u zavisnosti od veličine vozila i koliko modula ima, umjesto 90 sekundi koje je Musk obećao. Ali posjedovanje odvojenih malih baterija pruža brojne prednosti.

Prvo, oprema potrebna za zamjenu baterija može biti mala. Ampleove stanice za zamjenu baterija, koje obavljaju posao automatski, izgledaju kao dvorišne šupe s ekstra debelim zidom. Zid je mjesto gdje se pohranjuju i pune moduli baterija. Nema potrebe ni kopati rupu u zemlji ispod stanice za zamjenu baterija, kao što bi to mogao biti slučaj ako je oprema potrebna za rukovanje cijelim velikim, teškim baterijama.

Budući da baterijama nije potrebno brzo punjenje velike snage, imaju dovoljno vremena za punjenje unutar zida, stanice za zamjenu baterija ne zahtijevaju vrstu priključka za napajanje velike snage kao što to čine stanice za brzo punjenje. To pojednostavljuje njihovu instalaciju, rekao je Khaled Hassounah, osnivač i izvršni direktor Amplea.

Također, samo vozilo može biti bilo kog oblika i veličine. SUV, automobil ili kamion ne moraju biti dizajnirani na temelju Ample baterije. Akumulatorski moduli se uklapaju u kontejner na donjoj strani vozila gdje obično ide baterijski paket. Kontejner je prilagođen veličini i obliku vozila. Veliko vozilo jednostavno može držati više baterijskih modula dok bi manje vozilo moglo držati manje njih.

Pored Stellantisa, Ample također radi sa proizvođačem teške opreme Mitsubishi Fuso na testu zamjene baterija sa komercijalnim kamionima u Japanu. U Sjedinjenim Državama, sistem se testira s raznim Uberovim vozilima u području zaljeva San Francisco. Ample-ovih 12 stanica za zamjenu baterija u području Baya koristi se “nekoliko stotina” puta dnevno, navodi kompanija.

Moduli baterija Ample se i dalje mogu puniti u vozilu putem običnog EV punjača, tako da bi vozači imali mogućnost uključivanja ili zamjene baterija ovisno o situaciji. Kao i obično, većina vlasnika električnih vozila još uvijek može uključiti svoje automobile preko noći kod kuće.

Stellantis nije rekao da će nužno ugraditi sistem u svoje EV modele za prodaju širom svijeta. Sljedeće godine, Stellantis će koristiti Ample sistem zamjene baterija u floti od 100 električnih automobila Fiat 500e u Španiji koji su dio kompanije Free2Move usluge dijeljenja automobila.

Fiat 500e, mali električni automobil s dometom od oko 150 milja (241.4016m), pruža savršen test slučaj za zamjenu baterija, rekao je Ricardo Stamatti-Avila, Stellantisov potpredsjednik za punjenje i energiju.

„Ako želite da proširite domet automobila, odgovor je sada da samo bacite više baterija u njega“, rekao je. „Ali kada imate ograničenu nekretninu, kao u Fiatu 500, to znači da bismo morali da napravimo veći automobil, a onda to više nije Fiat 500, zar ne?“

Čak i sa većim vozilima, Ampleov sistem zamjene baterija mogao bi osloboditi vozače od kupovine puno dodatne energije baterije koju bi rijetko koristili, kao što to sada čine. Kupci mogu samo iznajmiti dodatne baterije koje su im potrebne za povremena duga putovanja, rekao je Stamatti-Avila.

Ako sistem dobro funkcioniše u Španiji, rekao je on, Stellantis će prvo tražiti od kupaca komercijalne flote da počnu da gradi infrastrukturu stanica za zamjenu. Obični maloprodajni korisnici mogli bi početi koristiti sistem kada bude dostupan dobar broj zamjenskih stanica.

S druge strane, ako Stellantisov španski eksperiment ne uspije, o cijeloj ovoj stvari zamjene baterija možda se više nikada neće govoriti, kao što se dogodilo s Teslom, piše biznis.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh