Tenis

Federer zaradio više nego Đoković i Nadal zajedno

Novak Đoković je nedavno preskočio Rafaela Nadala u ukupnoj zaradi u karijeri, kada se saberu prihodi sa turnira i od reklama.

Roger Federer - SCsport.ba

Đoković je došao do cifre od 520 miliona dolara, dok je Španac na 515.

Kako tvrde mediji specijalizovani za zarade vrhunskih sportista, Nole je to uspio u finišu sezone, kada je na završnom Mastersu i Torinu osvojio najveći ček u historiji, na 4,4 miliona eura. Naravno, uz njega idu i razni bonusi od sponzora.

Međutim, iako su i Đoković i Nadal mnogo zaradili, njihov zajednički profit nije dovoljan da nadmaši Rogera Federera. Švicarac ne igra više od godinu dana, ali je u karijeri zaradio oko 1,2 milijarde dolara. Samo u 2023. priliv na bankovni saldo jednog od najpopularnijih sportista u historji bio je 95,1 milion dolara, prenosi SK.

Federer ima nekoliko veoma bogatih sponzora, a najveći ugovor je sa UNIQLO, japanskim proizvođačem sportske opreme – čak 30 miliona godišnje, i to na deset godina.

Poređenja radi, Novak od Lacostea dobija oko deset miliona eura, iako je još uvijek aktivan igrač pa je samim tim reklamno mnogo aktivniji. Ali Federerova popularnost, kao i činjenica da dolazi iz veoma bogate zemlje, ali i da je bio prihvaćen na zapadnoj hemisferi bukvalno kao domaći igrač, itekako doprinosi njegovoj marketinškoj atraktivnosti.

Nole je mnogo uspješniji u zaradi na terenu, prešao je rekordnih 180 miliona dolara i nema sumnje da će do kraja karijere probiti barijeru od 200. Nije teško izračunati i da njegova atraktivnost kod sponzora veoma brzo raste. U prvom dijelu karijere više je profitirao na terenu nego od reklama, ali se taj odnos brzo mijenja. Sada je ukupna zarada od sponzora 340 miliona, dakle skoro duplo više nego od turnira.

Brzina kojom se Đoković izdvaja kao najbolji teniser svih vremena upravo je srazmjerna rastu atraktivnosti kod velikih kompanija tako da nema dileme da će njegova zarada na ovom polju rasti istom brzinom.

Đoković je nedavno najavio lansiranje novog biznisa.

“Planiram da u Australiji promovišem sportsko prehrambeno piće. Biće to brend koji će u sebi imati brojne produkte za dobar osećaj” otkrio je.

Biće to ono isto piće koje je prije godinu dana krio na mastersu u Parizu. Tada su mu članovi stručnog štaba dodavali flašicu ali tako da niko ne vidi šta je u njoj, piše biznis.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh