Naučnici mapirali dva miliona udaljenih galaksija

Naučnici su po prvi put evidentirali dva miliona udaljenih galaksija, kvazara i zvijezda, u sklopu inicijative stvaranja detaljne trodimenzionalne karte svemira.

Pixnio | Naučnici mapirali dva miliona udaljenih galaksija

Studija, koja se koristi robotikom u hvatanju velikog broja fotografija noćnog neba, dodatno će poboljšati naše shvatanje svemira i naše galaksije – Mliječnog puta, javlja “DPA”.

Naučnici s britanskog univerziteta Durham i međunarodni tim istraživača proučavaju ekstragalaktička tijela, te kako se njihovo tijelo razlaže na različite valne dužine boja koje otkrivaju brzinu kojom se svemir širi, kao i fizičke karakteristike galaksija i kvazara.

Objavljen je prvi krug podataka Spektroskopskog instrumenta tamne energije (DESI). Sastavljen od 80 terabajta, sadrži više od 3.500 snimaka noćnog neba u periodu od šest mjeseci.

Ti podaci su prvi korak prema mapiranju više od 40 miliona galaksija, kvazara i zvijezda.

Profesor Karlos Frenk s Univerziteta Durham, član međunarodnog odbora DESI-ja, rekao je da je to “najambiciozniji poduhvat dosad kako bi se pronašli odgovori na neka od ključnih pitanja u nauci – od čega je sastavljen naš univerzum, kako je postao to što je i što donosi budućnost”, prenosi “AlJazeera“.