Mali, ali okrutan predator: Otkriven fosil morskog škorpiona starog 445 miliona godina

Paleontolozi u Kini su otkrili fosil do sada nepoznate vrste morskog škorpiona, za koga sumnjaju da je najstariji iz svoje loze.

fosil morskog škorpiona - profimedia / ilustracija

Istraživači iz Kine i Ujedinjenog Kraljevstva otkrili su fosile ranije nepoznatog euripterida – morskog škorpiona, starog 445 milona godina u istočnoj kineskoj provincije Džeđijang. On se smatra se najranijim zabilježenim u ovoj zemlji, iako je neuporedivo manji u odnosu na neke njegove mlađe srodnike, piše Nationalgeographic.

Naime, prema proračunima ovaj euripterid sa paraboličkim štitom za glavu ili karpaksom je imao svega 15 cm. Ali i jednostavne dodatke sa strane i aerodinamično telo koje mu je pomagalo da lakše pliva. Međutim, iako je bio dosta manji i “ljepšeg” izgleda kako tvrdi Vang Han, učesnik istraživanja – on bio okrutan okeanski predator.

Kako se nalazi u primitivnoj grupi zglavkara chelicerates-a, vjerovatno je da se i on hranio malim plijenom, kao što su mekušci, rakovi i crvi. Naučnci ističu da je prilikom istraživanja oko njega neđena i nekolicina sunđera i beskičmenjaka koji ukazuju da je on živio u dubokom moru – iako je ovo u suprotnosti sa prethodnim uvjerenjima kako su euripteridi isključivo stanovnici plićaka.

“Ovaj fosil je važan zato što se radi o najstarijem morskom škorpinu nađenom u Kini, što nam pomaže da rasvijetlimo ranu evoluciju prvih eureipterida.” objasnio je dr Han Vang sa Instituta za geologiju i paleontologiju Nandžing i glavni autor studije.

Rezultati istraživanja su otkriveni u časopisu Journal of Paleontology.