Zabrinjavajući rezultati novog istraživanja: Koronavirus može opstati u vazduhu i do dva sata

Ipak, postavlja se pitanje da li ostaje podjednako infektivan.

Koronavirus - Srbijadanas.com

RNK korona virusa SARS-CoV-2 pronađen je u sitnim kapljicama u dve bolnice u Kini, a naučnici ne mogu sa sigurnošću da kažu da li se virus, dakle može prenijeti i zaraziti ljude i na ovaj način.

Kako dokazi ukazuju da se novi korona virus može širiti vazduhom, istraživači su identifikovali genetske markere virusa u vazduhu i kapljicama malog prečnika čak i na 1/5000 milimetara. Iako se ovo potvrdilo samo u laboratorijskim uslovima, naučnici dalje istražuju da li je moguće i u realnim uslovima.

Rezultati studije objavljene u ponedjeljak u časopisu Nature pokazuju da čestice male veličine koje se oslobađaju disanjem mogu ostati u vazduhu, što znači da se virus može prenijeti i udisanjem.

Čestice će biti suspendovane u vazduhu najmanje dva sata – objašnjava Linsej Mor, profesorica – To je snažan pokazatelj potencijalnog prenosa i putem vazduha.

Međutim, WHO za sada ističe da se virus prvenstveno prenosi kapljičnim putem ili većim kapljicama koje ne ostaju dugo u vazduhu, ali i dodirom zagađenih površina.

Iako je RNK virus pronađen u aerosolu, naučnici nisu za sada sigurni da li održava i infektivni potencijal ili je jednostavno “bezopasan komad” virusa.

Ono što nam nedostaje da bismo to saznali jeste reprodukcija virusa. Da li bismo mogli uopšte da “gajimo” ovaj virus iz vazduha? – pita se dr Harvi B. Fajnberg, šef Komisije za infektivne bolesti, piše “Telegraf“.