Segment čovjekovog DNK ubačen u embrione: Rođena krava koja daje mlijeko s ljudskim inzulinom

Genetskim inžinjeringom stvorena životinja koja proizvodi ljudski inzulin.

Majka priroda je dizajnirala mliječne žlijezde kao fabriku koja stvara protein veoma, veoma efikasno. AnalyticalScienceJurnals

Krava s juga Brazila ušla je u historiju kao prva krava sposobna da proizvodi ljudski inzulin u svom mlijeku. To je rezultat istraživanja naučnika s Univerziteta Ilinoisa Urbana-Šampejn i Univerziteta u Sao Paulu. Smatra se da bi ovo moglo da dovede do nove ere u proizvodnji inzulina, pomogne u nestašici ovih lijekova za dijabetes, ali i smanji njegovu visoku cijenu, navedeno je u saopćenju Univerziteta Ilinoisa Urbana-Šampejn, piše avaz.

Potrebna dodatna testiranja

– Majka priroda je dizajnirala mliječne žlijezde kao fabriku koja stvara protein veoma, veoma efikasno. Možemo da iskoristimo taj sistem da proizvedemo protein koji može da pomogne stotinama miliona ljudi širom svijeta – rekao je Met Viler, profesor Odjela za nauku o životinjama Univerziteta Ilinoisa.

On je i glavni autor studije objavljene u Biotechnology Journal, a u kojoj je opisan razvoj ove krave koja daje mlijeko s ljudskim inzulinom, što se smatra dokazom koncepta. Ipak, naglašava se, potrebna su dodatna testiranja i odobrenje Uprave za hranu i lijekove SAD (FDA), piše Nauka.rs.

Vilerove kolege iz Brazila ubacile su segment ljudskog DNK s kodiranjem za proinzulin, proteinski prokurzor aktivne forme inzulina, u 10 embriona krava, a jedno transgenetsko goveče je rođeno.

Zahvaljujući naprednoj tehnologiji genetskog inžinjeringa, ljudski DNK je targetiran za ekspresiju, proces u kome se čitaju genske sekvence i prevode u proteinske proizvode.
Inzulin za potrebe cijelog svijeta

– Nekad smo samo ubacivali DNK i nadali se da će da dođe do ekspresije. Sada možemo to da radimo strateški i ciljano. Koristeći DNK konstrukt specifičan za tkivo sisara znači da ljudski inzulin ne kruži kravljom krvlju i drugim tkivima. Osim toga, koristi to što su mliječne žlijezde sposobne da prave velike količine proteina – naveo je Viler.

Kada je krava dostigla zrelost, tim je neuspješno probao da je oplodi. Umjesto toga, na kraju su laktaciju stimulisali korištenjem hormona. To je dovelo do stvaranja mlijeka, ali manje količine nego da je došlo do uspješne oplodnje. Uprkos tome, u mlijeku je bilo i inzulina i proinzulina.

Viler dodaje da bi krava mogla da proizvodi 1 gram inzulina po litru mlijeka, a ove krave proizvode od 40 do 50 litara mlijeka dnevno.

– Svaki gram inzulina je kao 28.818 jedinica inzulina. A to je samo iz litra. Mogu da zamislim budućnost u kojoj krdo od 100 goveda proizvodi sav inzulin potreban zemlji. A veće krdo moglo bi da godišnje proizvede dovoljno inzulina za potrebe cijelog svijeta – rekao je on.