Objavljen nevjerovatni snimak površine Marsa

​Ljudi su oduvijek nekako sanjarili o letenju iznad površine Marsa, a sada nam nauka i tehnologija daju priliku da se približimo tom snu.

Youtube / Printscreen

Pogledajmo jedno od najfascinantnijih područja na Marsu, “Noctis Labyrinthus”, (eng. “lavirint noći”), kako ga latinski naziva.

“Noctis Labyrinthus” nalazi se između dvije impresivne geološke formacije, “Valles Marineris” i gigantskih vulkana “Tharsis Bulge”. Ova područja nisu se oblikovala preko noći, već su rezultat miliona godina tektonskih promjena na Crvenoj planeti.

“Noctis Labyrinthus” leži u srcu regije zvane “Tharsis Rise”. Ovo je zona preloma koja je nastala zbog vulkanske aktivnosti u regiji “Tharsis”. Vulkanizam je uzrokovao stvaranje izbočina, što je rezultiralo podizanjem velikih dijelova okolnog terena u luku. Ovaj proces stvorio je tektonski stres na okolnim područjima, što je dovelo do stanjivanja kore i formiranja struktura poznatih kao “grabeni” – rovova u koje se taložio materijal kako se kora stanjivala i širila.

Ovi grabeni nisu mali – neki od njih su duboki čak 5.000 metara. To svjedoči o ogromnim tektonskim silama koje su oblikovale površinu Marsa u dalekoj prošlosti, prenosi “Science Alert”.

Prolazak iznad “Noctis Labyrinthusa” zapravo je putovanje kroz vrijeme. Najviši platoi na ovim slikama prikazuju izvorni nivo površine, prije nego što su tektonski procesi i erozija oblikovali ovo područje. Uprkos tome što se mogu činiti malenima na prvi pogled, presječeni kanjoni i doline široki su do 30 kilometara i duboki šest kilometara. Tokom hiljada godina, ovdje su se događala gigantska klizišta, prekrivajući starije površinske formacije. Tu su i dina, koja su se formirala pod uticajem vjetrova koji su nosili pijesak po površini, pišu Nezavisne.

Ovo područje nudi uvid u milione godina geološke istorije Marsa i pruža nam priliku da bolje razumijemo kako su se formirale mnoge strukture na ovoj planeti.

Ovaj video prikazan je zahvaljujući svemirskom brodu “Mars Express”, koji je tokom godina mapirao Mars i prikupio hiljade slika s njegove površine, prenosi “Klik”. Svaka sekunda ovog videa sastoji se od 50 pojedinačnih okvira, koji su sastavljeni iz osam orbite “Mars Expressa”.