Jezik zapravo osjeća mirise?

Naučnici su otkrili da ćelije jezika, receptori za ukus imaju iste reakcije na neke molekule kao receptori za miris, smješteni u nosnoj duplji.

Jezik - Bh-index.com

Advertisements

Centri za miris i ukus su u mozgu duboko povezani. Mirisi u mozgu stvaraju kompleksne informacije povezane sa ukusima. Nova istraživanja pokazala su da se ova dva čula spajaju i u ćelijama jezika.

U Journal Chemical Senses časoipisu su 24. aprila objavljeni rezultati najnovijeg istraživanja sprovedenog u Monele Hemijskom Centru (Monell Chemical Center) – neprofitnoj instituciji u Filadelfiji gde se proučavaju ljudske ćelije, receptori ukusa.

Ispostavilo se da ove ćelije sadrže nekoliko ključnih molekula koji se takođe nalaze u građi receptora mirisa, koji se prirodno nalaze u nazalnim putevima kod čoveka.

Kada su naučnici izložili receptore za ukus određenim molekulima one su pokazale istu reakciju kao i receptori mirisa.

Iako su ranija istraživanja potvrdila prisustvo olfaktornih senzora u ćelijama crijeva, dlaka i sperme, ovo je prvi put da se njihovo prisustvo potvrdilo u receptorima za ukus.

Ukus je prilično jednostavno čulo koje namirnice molekule svrstava u pet kategorija: slatko, slano, kiselo, gorko i ljuto (pikantno/začinjeno).

Dugo se vjerovalo da se ovi ukusi u mozgu integrišu sa zapažanjima čula mirisa, kao i drugih čula.

Međutim, posljednje istraživanje ukazuje da se ova interakcija možda dešava prije nego informacije stignu do mozga, piše “National geographic“.