Region

Novi sistem naplate cestarina u susjednoj Hrvatskoj, vozači će prije ulaska na autocestu morati napraviti dvije stvari…

U ovu ponudu ulazi i 10 godina održavanja novog sistema naplate cestarina.

Granica BiH i Hrvatske - Agencije

Hrvatske autoceste (HAC) objavile su da su za izvođača novog sistema naplate cestarina i nabavu rezervne opreme izabrale ponudu zajednice ponuditelja u kojoj su slovački SkyToll i češki TollNet, koji su ponudili cijenu od 79,9 miliona eura (bez PDV-a), s rokom završetka dvije godine od sklapanja ugovora.Nakon pola godine analiziranja i provjeravanja 10 pristiglih ponuda na natječaj – HAC je objavio da je prihvatio za njih ekonomski najpovoljniju ponudu. Riječ je o slovačko-češkom konzorciju tvrtke “Sky Toll” i “Tollnet” sa svojom ponudom od gotovo 80 milijuna eura bez PDV-a.

U ovu ponudu ulazi i 10 godina održavanja novog sistema naplate cestarina.

Trenutno su na snazi rokovi za žalbe. Svi ponuditelji koji su se javili imaju 10 dana da se žale ako to žele. Ako se to ne dogodi, onda se za 10 dana potpisuje ugovor sa slovačko-češkim konzorcijem i od tada teku dvije godine za izvedu projekta što znači da bi novi sistem trebao biti gotov početkom ljeta 2026. godine.

Prvi korak je izrada projektnog rješenja koje se temelji na dvije tehnologije od kojih se jedna već koristi,piše Slobodnabosna

Vozači će prije ulaska na autoceste morati putem aplikacije ili web stranice ispuniti svoje podatke uključujući i bankovni račun. Ovo je rješenje treba pomoći da cjelokupni promet bude što jednostavniji bez zaustavljanja.Iz HAC-a podsjećaju da će novi sistem naplate cestarine koristiti dvije postojeće i u svijetu provjerene tehnologije – DSRC tehnologiju (radijska komunikacija na 5,8 GHz) za naplatu cestarine korisnicima uređaja ENC; te ALPR tehnologija (prepoznavanje registarskih pločica vozila) za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila.

Novi sistem naplate temelji se na slobodnom protoku vozila, odnosno nema zaustavljanja na naplati, čime se povećava protočnost, ističu iz HAC-a.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh