Njemački indeks veleprodajnih cijena, mjera inflacije zasnovana na cijenama roba, u junu je pao za 2,9 posto, što je najveći pad u odnosu na prethodnu godinu u tri godine, saopćio je Savezni zavod za statistiku (Destatis) u petak.
– Nagli pad cijena u veleprodaji proizvoda od mineralnih ulja najviše je utjecao na ukupan razvoj – navodi Destatis.
Pogođeni potrošači
Nakon što su proizvodi od mineralnih ulja prošle godine bili glavni pokretač inflacije u najvećoj evropskoj ekonomiji, veleprodajne cijene tih proizvoda u junu su pale za 22,7 posto.
Veleprodajne cijene voća i povrća, s druge strane, porasle su za gotovo 30 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su cijene živih životinja također posebno naglo porasle za dvadesetak posto, navodi Destatis.
Iako je inflacija u Njemačkoj u junu usporila na 6,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, rast cijena prehrambenih proizvoda i dalje sprečava normalizaciju potrošačkih cijena.
– Efekti inflacije teško pogađaju potrošače – upozorila je Njemačka maloprodajna federacija (HDE) krajem juna.
Prema nedavnom HDE monitoru potrošača, 45 posto ispitanika reklo je da “smanjuje ostale troškove na ovaj ili onaj način zbog visokih troškova hrane”.
Promijene cijena
Potrošači u Njemačkoj bi “promatrali promjene cijena i prilagođavali svoje kupovno ponašanje”, rekao je izvršni direktor HDE Stefan Gent (Genth), dodajući da bi “često kupovali manje, a u mnogim slučajevima prelaze na jeftinije proizvode”.
Njemačka privreda ostala je u “teškom okruženju” početkom ljeta 2023. godine, navelo je ministarstvo za ekonomska pitanja i klimatske mjere (BMWK) u svom mjesečnom ekonomskom izvještaju u petak.
– Gubitak kupovne moći zbog visoke, iako u padu, inflacije nastavlja da djeluje kao kočnica na domaću ekonomiju, utičući na privatnu potrošnju – saopćio je BMWK.
Vodeći indikatori sugeriraju da se “ne može očekivati veći podsticaj rasta od privatne potrošnje u realnom smislu u narednim mjesecima”, prenosi Xinhua.