Film i TV

Premijerno prikazan film “Od Drežnice do Raštana”

Uz prisustvo više stotina posjetilaca, u Domu kulture Potoci kod Mostara premijerno je prikazan dokumentarni film “Od Drežnice do Raštana”, autora Alije Marića – Keveta.

Riječ je o još jednom filmu koji vjerno prikazuje herojsku borbu Armije RBiH na području Mostara tokom odbrambeno- oslobodilačkog rata. Autor je istakao da je ranije premijeru planirao 24. augusta prošle godine – na Dan šehida Bijelog Polja, međutim određena dešavanja nisu dozvolila da film prije ugleda svjetlo dana. – Ovaj, moj četvrti u nizu dokumentarac ima za cilj zaokružiti priču našeg područja, te pored Vrapčića i Bijelog polja podsjetiti na šehide Drežnice i Raštana i na taj način uokviriti amaterski projekat koji služi da podsjeća na protekli rat, herojsku borbu i žrtve, te novim generacijama približiti vrijeme i uslove u kojim se vodio odbrambeni rat na ovom području. Ubjeđen sam da je moj dosadašnji rad na ratnim temama doprinio da se ne zaborave najbolji sinovi, kao i sjećanje na preživjele čiji doprinos u odbrani jedine domovine nije bio ništa manji.

Ja sam amater, filmovi su amaterski, kao i kadrovi u njemu, ali moj cilj je bio jasan, rekao je Marić. Do materijala je teško dolazilo. Slike je nalazio širom Bosne i Hercegovine. Osim vojnih bitaka koje su se vodile, u zaborav padaju i strahote koje su se desile zarobljenim civilima, a koje niti jedan film ne može opisati u potpunosti. – Ovaj film upravo opisuje ta dešavanja – ratne strahote koje su sudionici prošli. Osim stradanja civila i zarobljenih vojnika koji uz sebe nisu imali naoružanje, u filmu je opisan i otpor boraca na linijama odbrane i njihova snalažljivost u izvlačenju iz okruženja zajedno sa grupom civila. Gdje god su bili položaji, neprijatelj koji je bio nadmoćan u svim segmentima, nije uspio proći.

Taj njihov otpor je smanjio broj žrtava. I zato, pored tužnih događaja, imajte na umu da su se borci, heroji, branili nadljudskom hrabrošću, mudrošću i snalažljivošću, naveo je Marić. Svoj prvi film Marić je napravio u ljeto 2014, u svrhu obilježavanja godišnjice deblokade Mostara i oslobađanja bjelopoljske kotline. Film “Historija, to smo mi” bio je kratka retrospektiva događaja od 30. juna 1993. i veličanstvene akcije koju su izveli borci Armije RBiH u saradnji sa domaćim snagama u Vrapčićima i Bijelom Polju. Nakon ovog kratkog filma uradjen je i film o Šehidima Vrapčića. Treći Marićev film je “Zaustavljeno vrijeme”, posvećen šehidima Bijelog Polja. Urađen je kroz sjećanje na ratni događaj i pogibiju deset boraca koji su bili upućeni na izvršenje zadatka.