Vijesti

Airbnb predviđa do sada neviđeni povratak putovanja

Platforma za online rezervacije smještaja Airbnb predviđa oporavak putovanja “drugačiji od svega što smo ranije vidjeli” nakon što je primjećen veliki porast broja rezervacija za odmor.

Odlazak na putovanje - Ilustracija / Depo.ba

U prva tri mjeseca tekuće godine, američke rezervacije su bile brojnije nego prije pandemije, dok je u Velikoj Britaniji i Francuskoj došlo do „stalnog poboljšanja“ u poslovanju.

Kako u pojedinim zemljama prestaju važiti ograničenja kretanja, tako je porasla potražnja za odmorima.

Vrijednosti rezervacija skočile su za 52% na 10,3 milijarde američkih dolara, dok su kupci pohrlili da rezervišu dugoročni boravak i seoska imanja.

Međutim, iako je prihod kompanije Airbnb porastao na 886,9 miliona dolara u ovom kvartalu, prijavili su neto gubitak od 59 miliona dolara usljed otplate zajmova povezanih sa Covidom.Firma sa sjedištem u San Francisku dobro je i prošla u poređenju sa drugim ugostiteljskim preduzećima, a potrošači su tokom pandemije više tražili veće prostore i imanja van gradskih centara.

U toku tri mjeseca zaključno sa 31. martom, rezervacije za porodična putovanja takođe su brojčano nadmašile one za manje grupe ili solo putnike, navodi se u izveštaju.

“Iako se uslovi još uvijek nisu u potpunosti normalizovali, oni se poboljšavaju, a očekujemo povratak putovanja znatno drugačiji od bilo čega što smo ranije vidjeli”, rekao je suosnivač i izvršni direktor kompanije Airbnb Brian Cheski.

Airbnb je takođe rekao da su turisti tražili i rezervisali smještaj i za daljnju budućnost.

Rezervacije u Velikoj Britaniji i Francuskoj su takođe postale učestalije nakon najava premijera Borisa Johnsona i predsjednika Emmanuela Macrona o ublažavanju mjera ograničenja kretanja.

Iz kompanije Airbnb su, međutim, rekli da je još uvijek rano davati finansijske projekcije za ostatak godine.Upozorili su da će poslovanje zavisiti od “ozbiljnosti i trajanja” trenutnih ograničenja putovanja, posebno izvan Sjedinjenih Država.

Susannah Streeter, viši analitičar za investicije i tržišta u kompaniji Hargreaves Lansdown, rekla je da rezultati pokazuju da brend Airbnb takođe privlači stariju generaciju sa značajnim raspoloživim prihodom.

„To je sada globalno ime poznato ogromnom broju ljudi i njihov model se može brzo mijenjati kako bi udovoljio promjeni ponašanja u rezervacijama koju je donijela pandemija“, rekla je ona.

Dodala je da bi potražnja za dugoročnim rezervacijama u ruralnijim lokacijama mogla pomoći ugledu firme.

“Taj trend bi takođe mogao da pomogne u smanjenju broja žalbi komšija na živahne zabave vikendom koje su mučile kompaniju posljednjih godina, zajedno sa optužbama da platforma ograničava količinu smještaja dostupnog lokalnom stanovništvu. Te brige dovele su do ograničenja načina poslovanja kompanije u nekim velikim gradovima širom svijeta “.

Iako je platforma za online rezervacije možda u ovom periodu rasla, drugi iz industrije zabave se muče usred pandemije.

Na primjer, kompanija Walt Disney izvijestila je u četvrtak da su njeni tematski parkovi i atrakcije još uvijek u „procesu oporavka“ uz ograničenja na brojeve posjetilaca, dok su mnoge njene linije za krstarenje u potpunosti obustavljene.

Ukupni prihod im je pao za 13% na 15,6 milijardi dolara u tri mjeseca zaključno sa 3. aprilom u poređenju sa istim periodom prošle godine,piše Mint.ba

Međutim, analitičari očekuju da će se do kraja tekuće finansijske godine prihodi gotovo vratiti na nivo na kojem su bili prije pandemije, potaknuti njihovim servisima poput platforme za strimovanje video sadržaja Disney Plus.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh