Naučnici upozoravaju da se nešto čudno događa s Mjesecom: “Osjete se potresi, smanjuje se”

S obzirom na težnju prema uspostavi ljudskih naselja na Mjesecu, NASA je pojačala svoja istraživanja.

Mjesec - facebook

Naučnici su izrazili zabrinutost zbog smanjenja Mjeseca i njegovog potencijalnog utjecaja na buduće misije na njegovu površinu. S obzirom na težnju prema uspostavi ljudskih naselja na Mjesecu, NASA je pojačala svoja istraživanja, no nova studija objavljena u časopisu The Planetary Science Journal identificira problematično područje južnog polarnog dijela Mjeseca koje je izrazito pogođeno smanjenjem.

Hlađenje jezgre

Istraživanje ukazuje na to da površina južnog polarnog dijela Mjeseca pritišće samu sebe zbog smanjenja obima Mjeseca, što proizlazi iz sporog hlađenja njegove jezgre proteklih nekoliko stotina miliona godina. Ovo područje, koje je bilo pod utjecajem snažnog potresa prije približno 50 godina, sada se suočava s pitanjem klizanja na postojećim rasjedima ili stvaranja novih rasjeda potiska, prenosi Indy100.

Tomas Vater (Thomas R. Watter), viši naučnik emeritus u Centru za proučavanje Zemlje i planeta Nacionalnog muzeja zraka i svemira te glavni autor studije, ističe da bi ova geološka dinamika mogla značajno utjecati na sigurnost i održivost budućih misija s posadom na Mjesecu, uključujući i NASA-inu Artemis III misiju s posadom planiranu za 2026. godinu.

Zanimljivo istraživanje

– Naše modeliranje sugerira da su plitki mjesečevi potresi koji mogu proizvesti snažna podrhtavanja tla u južnoj polarnoj regiji mogući zbog klizanja na postojećim rasjedima ili formiranja novih rasjeda potiska – poručio je Vater.

Profesor Nikolas Šmer (Nicholas Schmerr) s Univerziteta Maryland, koautor studije, naglašava da se Mjesečeva površina, poput suhog, uzemljenog šljunka i prašine, kontinuirano mijenja zbog utjecaja asteroida i kometa tokom milijardi godina. Raznolikost površinskih materijala, od mikronskih čestica do većih fragmenata, zajedno s labavom konzistencijom, čini podrhtavanje i klizanja vrlo izglednima.

Osim veličine Mjeseca, istraživači upozoravaju da bi ovi geološki faktori trebali biti uzeti u obzir pri planiranju lokacija i stabilnosti budućih istraživačkih i naseljeničkih predstraža na Mjesecu, piše avaz.