Naučnici su podatke o zemljinom magnetnom polju pretvorili u zvuk – a rezultat je ZASTRAŠUJUĆ

Naučnici iz Danske su uspeli da konvertuju podatke sa satelita koji proučava magnetno polje naše planete u zvuk.

Zemljino-magnetno-polje - Shutterstock

PORED ČINJENICE da uz pomoć njega i kompasa možemo da se orijentišemo u prostoru, magnetno polje nas štiti i od kosmičkog zračenja i naelektrisanih čestica solarnih vjetrova. A u slučajevima kada se neke od njih sudare sa atomima u gornjoj atmosferi one se transformišu u zeleno-plavo svijetlo poznato i kao aurora borealis. Ovo je jedini vizuelni prikaz magnetnog polja koji možemo da uočimo, jer je nevidljiv i ne proizvodi nikakav zvuk,p iše National geographic.

Naučnici sa Tehničkog univerziteta u Danskoj su zato iskoristili informacije koje je jedan od satelita Evropske svemirske agencije prikupio o magnetnom polju naše planete i pretvorio ih u zvuk. Rezultat je spoj tutnjave, zveckanja i pucketanja, a njegovi tvorci tvrde da je nastao kako bi podsjetio slušaoce na njegov značaj.

“Tutnjanje zemljinog magnetnog polja je praćeno zvukom geomagnetne oluje koja je nastala kao posljedica izbacivanja sunčeve baklje 3. novembra 2011. godine i zaista zvuči prilično zastrašujuće.”, dodaje Klaus Nilsen. A interesantan podatak je da će stanovnici i posetioci Kopenhagena ovaj zvuk moći da čuju cijele ove nedjelje na trgu Solbjerg u 08:00, 13:00 i 19:00 časova.

Konstantan tok naelektrisanih čestica koji proizvode solarni vjetarovi uzrokuje da udari emituju jednostavne magnetne talase koji – kada se pretvore u audio talase – zvuče nešto poput jedne, niske muzičke note. Ali kada solarna oluja pogodi Zemlju, njen uticaj na magnetno polje uzrokuje da ova “muzika” postane daleko složenija. Rezultat možete poslušati:

Možda će vas interesovati i:

Zemlja
Desile su se promene u spoljašnjem jezgru Zemlje: Naučnci uz pomoć seizmičkih talasa pokušavaju da otkriju zbog čega
Unutrašnjost Zemlje

Istraživanje Svemira
Stručnjaci pokušavaju da otkriju šta se dešava sa Suncem? Tokom 2022. godine zabeležene najjače solarne erupcije
Solarni ciklusi

Istraživanje Svemira
Solar Orbite ponovo odušeljava: ESA objavila neverovatne snimke Sunca i solarnog ježa (VIDEO)
ESA snimak Sunca tokom perihela

Zemlja
Kako ubrzano pomeranje magnetnog pola Zemlje utiče na navigaciju i mobilne telefone?

Zemlja,
Magnetno polje,
Zvuk,
Istraživanja,
,

NAPOMENA: Video materijali objavljeni u ovom tekstu postavljeni su na globalnim internet servisima za javno i besplatno dijeljenje video materijala. Oni nisu vlasništvo portala Haber.ba i portal Haber.ba ne odgovara za njihov sadržaj i autorska prava.