Ako ste preležali ovu bolest, mnogo ćete lakše podnijeti koronu: Novo otkriće naučnika o covid-19

Grupa naučnika smatra da razume zašto imuni sistemi nekih ljudi prepoznaju koronavirus, uprkos tome što osoba nikad nije bila njime zaražena.

Koronavirus - Espreso.rs

Tim je takođe izveo isti osnovni eksperiment sa koronavirusima. I kada su to učinili, primijetili su mnogo sličnosti između toga kako su T ćelije reagovale na te viruse i kako su odgovorile na novi koronavirus. U mnogo slučajeva, zaključili su, T ćelije su reagovale na genetske dijelove koje dijeli SARS-CoV-2 i virusi obične prehlade, pišu “Espreso“.

Grupa naučnika smatra da razumije zašto imuni sistemi nekih ljudi prepoznaju koronavirus, uprkos tome što osoba nikad nije bila njime zaražena. Novo istraživanje tima naučnika objavljeno u ponedjeljak sugeriše da ranije infekcije sa mnogo blažim, ali srodnim koronavirusima koje izazivaju prehladu mogu proizvesti T ćelije kod ljudi koje takođe reaguju na novi koronavirus – ćelije koje bi mogle da pruže određenu zaštitu protiv covid-19.

T ćelije su ključni aspekt našeg imuniteta na zarazne bolesti. Slično kao antitijela, koja su proteini koje oslobađaju imunološke ćelije B, mogu se dobiti i neke vrste T ćelija koje specifično prepoznaju dio virusa ili drugi patogen koji vas pokušava reinficirati. Jednom kada se to dogodi, imuni odgovor tijela ima trend ubrzanja pokušavajući da spriječi ili oslabi novu infekciju. I antitijela i T ćelije mogu uzajamno reagovati, gdje reaguju na novog stranog napadača na osnovu poznatih parametara, kao da su ga sretali i ranije. Često se to dešava zato što je dotična klica genetski povezana sa klicom na koju su originalna antitijela ili T ćelije stvorene kao odgovor.

U nekoliko studija rađenih posljednjih mjeseci primjećen je jedan posebno opasan obrazac: ljudi koji imaju T ćelije koje reaguju na novi koronavirus, SARS-CoV-2, bez ikakvih drugih znakova infekcije, kao što su nedavna bolest ili antitijela specifična za virus. U nekim slučajevima to se može objasniti zašto asimptomatska osoba ne proizvodi antitijela uprkos infekciji, što je rijetka, ali neviđena stvar koja se dešava sa drugim bakterijama. Ali druge studije su pokazale da se ovaj T ćelijski odgovor dešava u uzorcima krvi uzetim od ljudi mnogo prije nego što je pandemija covid-19 počela prošle krajem prošle godine, što znači da bi trebalo biti nemoguće da se zaraze.

Pošto postoje najmanje četiri druge vrste koronavirusa koje inficiraju ljude i izazivaju blagu do umjerenu prehladu, vodeća teorija je da ove unakrsne reaktivne T ćelije pripadaju imunološkom odgovoru koji su naša tijela napravila da bi odbila te viruse. Ali ova studija objavljena u časopisu Science, jedna je od prvih koja je pružila neke eksperimentalne dokaze za tu teoriju.

Istraživači su uzeli uzorke krvi prikupljene između 2015. i 2018. godine, u laboratoriji su uzgajali imune ćelije iz tih uzoraka i izolovali T ćelije koje kao da su se vezivale za specifične dijelove od 29 proteina koji čine novi koronavirus. Ovi komadići virusa ili bilo koji antigen na koji naš imuni sistem reaguje takođe se nazivaju epitopi.

Ukupno su pronašli 142 različita epitopa koji su proizveli unakrsni reaktivni T ćelijski odgovor kroz uzorke. Otprilike polovina ovih epitopa pronađena je u proteinu prodiranja virusa, dijelu koji koristi da napadne ćelije kako bi preuzela njihovu genetsku strukruru i stvorila nove kopije. Velika većina ovih unakrsnih reaktivnih T ćelija (preko 90%) su takođe bile CD4 + ćelije, takođe poznate kao T helper ćelije. Kao što njihov nadimak implicira, ove ćelije pomažu u regulisanju ostatka imunološkog sistema i njegovog odgovora na infekciju.

Tim je takođe izveo isti osnovni eksperiment sa koronavirusima. I kada su to učinili, primijetili su mnogo sličnosti između toga kako su T ćelije reagovale na te viruse i kako su odgovorile na novi koronavirus. U mnogo slučajeva, zaključili su, T ćelije su reagovale na genetske dijelove koje dijeli SARS-CoV-2 i virusi obične prehlade.

Rezultati, napisali su, u velikoj su suprotnosti sa drugim istraživanjima koja nisu vidjela sličan efekat kada su u pitanju antitela. Drugim riječima, naučnici nisu otkrili da antitijela na druge vrste koronavirusa reagiraju na infekciju prouzrokovanu novim koronavirusom. Ali nalazi omogućavaju vjerodostojnost teoriji da je reakcija T ćelija na novi koronavirus posljedica prošlih infekcija ovim virusima prehlade.

Ako je verifikovano u drugim istraživanjima, otkriće će vjerovatno biti presudan dio slagalice o covid-19, tvrde autori.

“Sada smo dokazali da kod nekih ljudi prethodno postojeće T ćelijsko pamćenje protiv običnog hladnog koronavirusa može prepoznati SARS-CoV-2, sve do tačnih molekularnih struktura”, rekla je koautorka Daniela Veiskopf, istraživačica Instituta za imunologiju La Jolla, u izjavi koju je objavila istraživačka organizacija. “Ovo bi moglo pomoći da se objasni zašto neki ljudi pokazuju blaže simptome bolesti, dok drugi ozbiljno postaju bolesni.”- rekla je ona.

NAPOMENA: Video materijali objavljeni u ovom tekstu postavljeni su na globalnim internet servisima za javno i besplatno dijeljenje video materijala. Oni nisu vlasništvo portala Haber.ba i portal Haber.ba ne odgovara za njihov sadržaj i autorska prava.