Noviteti

Novi Mini Cooper predstavljen s benzinskim motorima

U septembru prošle godine predstavljena je četvrta generacija Minija, no samo u svojoj EV izvedbi.

autonet.bug.hr

Mnogi su se pitali hoće li motori s unutrašnjim sagorijevanjem u Miniju uopće biti uvršteni u ponudu.

Prve tri generacije modernog Minija bile su dostupne s benzinskim i dizel agregatima. Osobito zanimljivi domaćoj publici bile su SD, sportske inačice pogonjene dizel motorima prisutne u drugoj te trećoj generaciji, no s četvrtom generacijom po prvi put Mini kreće u prodaju bez verzije pogonjene dizel motorom.

Ovo nas ne treba nimalo čuditi, budući da Mini već neko vrijeme ne prodaje Mini Hatch s dizel motorom. Ekološke norme pritišću proizvođače da prestanu s proizvodnjom dizelskih motora, stoga je bilo pitanje vremena kad ćemo ugledati Mini koji u samom startu dolazi bez dizel motora u ponudi.

Treća generacija Minija u trenutnoj prodaji dolazi s 1,5-litrenim turbo trocilindrašem snage 100 kW u svojoj osnovnoj, te 2-litrenim turbo četverocilindrašem snage 131, odnosno 170 kW u svojim Cooper S i John Cooper Works izvedbama. Četvrta generacija Minija zadržat će isti obim i broj cilindara, no uz osjetan rast snage, tako da će osnovna verzija pod nazivom Cooper C dobiti 15 kW više, ukupno 115 kW, dok će Cooper S verzija dobiti čak 19 kW više, što će njegovu snagu zaokružiti na respektabilnih 150 kW. Podaci o John Cooper Works inačici još nisu dostupni, no možemo očekivati kako će dobiti sličan rast snage kao kod Cooper S verzije. Računajte na barem 190 kW, koji će od malog John Cooper Works Minija napraviti pravu zvijer.

Iako je jedan od najmanjih modela u svom segmentu, Mini Cooper uvijek je opremom prednjačio i nadjačao mnoge veće modele. Četvrta generacija Minija u početku će doći sa samo tri nivoa opreme: Classic, Exclusive i Sport, no s vremenom će u ponudu doći dodatni paketi opreme i ograničena izdanja, kao što je i dosad bio slučaj s Mini Cooperom.

Već u osnovnoj, Classic opremi, dobivate LED prednja svjetla, aluminijske naplatke promjera 16 inča, središnji okrugli OLED ekran, prilagodljive režime vožnje, navigaciju, kameru za vožnju unazad, tempomat i sigurnosne značajke poput sistema pomoći zadržavanja u prometnoj traci te upozorenja o sigurnom izlaženju iz vozila.

Cooper S će u istom paketu dobiti još više opreme, poput svjetala s prilagodljivim svjetlosnim potpisom, heads-up zaslona, bežičnog punjača za mobitel, grijanih prednjih sjedala te 17-inčnih aluminijskih naplataka.
Exclusive nivo donosi nekoliko kozmetičkih nadogradnji. Prednja maska i logotipi srebrne boje, tamnoplavi tapecirung krova, svjetlosiva obloga kontrolne ploče, kutija za pohranu s poklopcem i dekorativna traka dodaci su koji će novom Miniju dati nešto profinjeniji, gotovo poslovni izgled.
Sport oprema s druge strane ide u kontra smjeru, uz dodatak sportskih branika, stražnjeg spojlera i 18-inčnih John Cooper Works naplataka. Osim kozmetičkih, Sport oprema dodaje i funkcionalne nadogradnje u obliku sportskih kočnica, sportskog mjenjača te palica mjenjača iza upravljača.

Treba napomenuti da Mini Cooper u svojoj četvrtoj generaciji dolazi isključivo s automatskim mjenjačem. Zasad nije poznato u kojoj će izvedbi doći automatski mjenjač, hoće li biti s jednom ili dvije spojke, te se nadamo kako će biti riječ o mjenjaču s dvije spojke, kako bismo barem mogli uživati u najboljoj tehnologiji automatskih mjenjača, već kad ne možemo u klasičnom, ručnom mjenjaču, piše Autonet.hr

Početne cijene za novi Cooper na britanskom tržištu iznosit će 22.300 funti (oko 26.150 eura) za Cooper C, te 26.700 funti (oko 31.500 eura) za Cooper S. Cijene za naše tržište još uvijek nisu poznate..


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh