Aktuelno

Stariji auto s manje kilometara ili noviji s više, šta je bolje pazariti? Ovo je konačni odgovor!

Općenito govoreći, auto koji je prešao manje od 15,000 km godišnje može se smatrati automobilom s malo kilometara

Automobili - Ilustracija / Akta.ba

Prilikom kupnje rabljenog automobila biste li trebali ciljati na mlađi, ili onaj stariji, ali s manje kilometara? To je vječito pitanje, a odgovor je: stvari nisu tako jednostavne. Mnogo je čimbenika koji, uz godište i kilometražu, trebaju utjecati na vašu odluku kod kupnje rabljenog automobila.

Primjerice, bitno je najprije odrediti koliko ste spremni potrošiti na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam odgovara, i koja je to oprema bez koje ne možete živjeti? Popis se nastavlja, međutim, ne trebate zaglaviti u njemu. Postoje jednostavne smjernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa ta tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.

No što to zapravo predstavlja mala kilometraža kod starijeg automobila? Općenito govoreći, bilo koji automobil koji je prešao manje od 15,000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje može se smatrati automobilom s malo kilometara. Međutim, bitno je ponovno naglasiti: stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili možda su vidjeli manje od 5000 kilometara godišnje, što ne znači da oni u sebi imaju još stotine tisuća kilometara vožnje.

Prilikom kupnje starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o povijesti automobila. Tih 5000 prosječnih godišnjih kilometara moglo bi značiti da je riječ o “trećem” automobilu koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo kratkim relacijama, što pak nikako nije dobro za zdravlje automobila. Čak i ako je automobil “stajao” dulje vrijeme, može biti sasvim u redu – sve se svodi na okolnosti.

S druge strane, kupnja novijeg automobila s više kilometara ima svoje izazove. Noviji automobili imali su manje vremena da ih se tretira loše ili zanemaruje, stoga se često mogu pronaći u vidno boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist interijer možda skrivaju druge probleme.

Uzmimo za primjer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za nekoga tko svakodnevno putuje na posao. Ako je redovito održavan, problemi ne bi trebali postojati. No ako je promjena ulja izostala samo jednom godišnje, vremenske promjene mogle su prouzročiti značajne mehaničke probleme koji neće odmah isplivati na površinu.

Od kritične važnosti je saznati o povijesti automobila koji je u vašem užem izboru. Otkriti kako se točno s automobilom postupalo tijekom njegova života može biti težak zadatak. Postoje brojne internetske stranice poput www.carvertical.com/hr koji nude usluge provjere povijesti automobila samo s brojem šasije.

Još jedna opcija je neovisni mehaničarski pregled. Mehaničari će rado pregledati automobil koji planirate kupiti uz minimalnu naknadu. To je mala cijena koju morate platiti s obzirom na vrijednost kupnje koju ćete obaviti. Dakle, sve ostaje na vama, uz dodatne provjere, obje opcije mogu biti dobra kupnja, ali i ne moraju pa ni jednoj ne dajemo prednost, prenosi Jutarnji.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh