Otkriće naučnika: Ljudi sa ovom krvnom grupom imaju veći rizik od moždanog udara prije 60. godine

Osobe s jednom od krvnih grupa A imaju veću vjerojatnost da će doživjeti moždani udar prije 60. godine u poređenju s osobama s drugim krvnim grupama, pokazuju istraživanja naučnika.

Glavobolja - Alo.rs

Krvne grupe opisuju bogatu raznolikost kemikalija prikazanih na površini naših crvenih krvnih zrnaca. Među najpoznatijima su oni nazvani A i B, koji mogu biti prisutni zajedno kao AB, pojedinačno kao A ili B, ili uopće biti prisutni kao O.

U studiji objavljenoj 2022., istraživači genomike otkrili su jasnu vezu između gena za podgrupu A1 i ranog moždanog udara.

Istraživači su prikupili podatke iz 48 genetskih studija, koje su uključivale približno 17.000 ljudi s moždanim udarom i gotovo 600.000 osoba iz kontrolne grupe bez moždanog udara. Svi sudionici bili su u dobi od 18 do 59 godina.

Pretraživanje cijelog genoma otkrilo je dvije lokacije snažno povezane s ranijim rizikom od moždanog udara. Jedan se poklopio s mjestom gdje se nalaze geni za krvnu grupu.

Druga analiza specifičnih tipova gena krvnih grupa zatim je otkrila da su ljudi čiji je genom kodiran za varijaciju A grupe imali 16 posto veće šanse za moždani udar prije dobi od 60 godina, u usporedbi s populacijom drugih krvnih grupa. Za one s genom za skupinu O1 rizik je bio manji za 12 posto.

Međutim, istraživači su primijetili da je dodatni rizik od moždanog udara u ljudi s krvnom grupom A malen, tako da nema potrebe za dodatnim oprezom ili probirom u ovoj skupini.

“Još uvijek ne znamo zašto bi krvna grupa A predstavljala veći rizik”, rekao je stariji autor i vaskularni neurolog Steven Kittner sa Univerziteta Maryland. “Ali to vjerovatno ima veze s faktorima zgrušavanja krvi poput trombocita i stanica koje oblažu krvne žile, kao i drugih cirkulirajućih proteina, koji svi igraju ulogu u razvoju krvnih ugrušaka.”

Ljudi uključeni u studiju živjeli su u Sjevernoj Americi, Europi, Japanu, Pakistanu i Australiji, a ljudi neeuropskog porijekla činili su samo 35 posto sudionika. Buduće studije s raznolikijim uzorkom mogle bi pomoći u razjašnjavanju značaja rezultata.

“Jasno je da nam je potrebno više naknadnih studija kako bismo razjasnili mehanizme povećanog rizika od moždanog udara”, rekao je Kittner.

Studija je također otkrila da ljudi s krvnom grupom B imaju oko 11 posto veću šansu da će doživjeti moždani udar u usporedbi s kontrolnom grupom bez moždanog udara, bez obzira na njihovu dob.

Prethodne studije pokazuju da je dio genoma koji kodira krvnu grupu, nazvan ‘ABO lokus’, povezan s kalcifikacijom koronarne arterije, koja ograničava protok krvi, i srčanim udarom. Genetski slijed za krvne grupe A i B također je povezan s nešto većim rizikom od krvnih ugrušaka u venama, što se naziva venska tromboza. Ovaj rad je objavljen u časopisu Neurology. prenosi Radiosarajevo