U krvi pacijenata ‘zapisano‘ za koga bi Covid-19 mogao imati smrtni ishod? Stručnjaci istražuju biomarker iz rutinskog mjerenja krvi

Jedan od velikih izazova s ​​kojim se suočavaju zdravstveni radnici u ovoj globalnoj pandemiji jest identificiranje pacijenata s COVID-19 koji su u najvećem riziku od teške bolesti i smrti. COVID-19 sigurno je u prosjeku opasniji za starije osobe ili one s već postojećim zdravstvenim problemima, ali umiru i starije osobe bez simptoma, kao i mladi ljudi bez komorbiditeta.

slobodnadalmacija

Tim istraživača iz Opće bolnice Massachusetts u SAD-u pretraživao je podatke primljenih pacijenata da bi pronašao način kako pomoći liječnicima da bolje procijene koji su pacijenti u najvećem riziku od najtežih posljedica bolesti.

Istraživači su ranije ove godine analizirali uzorke krvi 1641 pacijenata primljenih u bostonske bolnice s COVID-19. Plan je bio pomno proučiti uzorke kako bi se identificirali određeni molekularni obrasci koji mogu predvidjeti težinu bolesti. Prije nego što su se pozabavili složenijim biomarkerima na bazi krvi, istraživači su prvo pogledali biomarkere prikupljene u većini rutinskih krvnih testova.

“Iznenadili smo se kad smo otkrili da je jedan standardni test koji kvantificira varijaciju u veličini crvenih krvnih stanica – nazvan širina distribucije crvenih krvnih stanica ili RDW – bio u visokoj korelaciji sa smrtnošću pacijenta, a korelacija je i dalje postojala pri kontroli drugih identificiranih čimbenika rizika poput pacijentove dobi, neki drugi laboratorijski testovi i neke već postojeće bolesti “, kaže Jonathan Carlson, koautor nove studije objavljene u časopisu JAMA Network Open.

RDW je vrlo uobičajena metrika prikupljena u većini standardnih testova krvne slike. Nova studija pokazala je da su pacijenti s povišenim RDW-om u trenutku prijema imali 2,7 puta veću vjerojatnost da će umrijeti od COVID-19. Povišeni RDW također je značajnije povezan sa smrtnošću kod mlađih bolesnika s bolešću COVID-19.

Studija također primjećuje da su pacijenti čiji se RDW povećao tijekom hospitalizacije imali od lošiji ishod bolesti. Istraživači sugeriraju da ovo ukazuje na to da RDW može biti koristan biomarker za praćenje napretka pacijenta primljenog u bolnicu.
Za RDW je prethodno utvrđeno da je učinkovit nespecifični biomarker bolesti, a istraživači napominju kako je malo vjerojatno da je u pitanju izravna uzročna veza. No, ono što je ovdje važno jest rutinska priroda mjerenja RDW prikupljena u uobičajenim testovima krvi.

Niz sličnih studija objavljen je tijekom posljednjih nekoliko mjeseci – istraživanje biomarkera na bazi krvi kako bi se identificiralo pacijente s najvećim rizikom od smrti od COVID-19. Mnogi istraživači orijentirali su se na određene biomarkera u krvi koji se mogu povezati s najgorim ishodima, međutim, nije puno tih mjerenja krvi tako jednostavno i rutinsko za prikupljanje kao mjerenja RDW-a,piše Slobodnadalmacija

Nalaz treba dodatno potvrditi u većim skupinama pacijenata, ali ako se potvrdi, ovaj jednostavni laboratorijski test može biti koristan način za otkrivanje onih bolesnika s COVID-19 kojima je najpotrebnija klinička skrb.