Najstarija stijena na Zemlji pronađena na Mjesecu?

Jedan od uzoraka stijena koje je posada Apolla 14 donijela sa Mjeseca izgleda da vodi porijeklo sa planete Zemlje.

Supermjesec - Nezavisne.com

Riječ je o, za sada najstarijoj stijeni koja je nastala kada i sama planeta Zemlja, pokazuju najnovija istraživanja. Novootkrivena stijena nastala je u periodu između četiri i 4.1 milijardi godina, 12.4 milja ispod zemljine kore. Ono što je najzanimljivije je to što je pronađena na Mjesecu.

NASA-in Centar za istraživanja Mjeseca utvrdio je da uzorak sadrži minerale poput kvarca i drugih, koji su karakteristični za Zemlju ali ne i za Mjesec.

Postoji i mala vjerovatnoća da je stijena formirana i na Mjesecu. Međutim pronađeni uzorak nije kao ostali, koje je donijela posada Apolla 14, i zbog minerala od kojih je sastavljen i koji se nalazi na Zemlji, postavlja se pitanje kako je završio na Mjesecu.

Mjesec je nekada bio dio planete Zemlje, koji se odvojio nakon sudara sa velikim asteroidom. Naučnici su čak pronašli i dijelove Marsa koji su pali na Zemlju nakon udara. Zbog toga je moguće da je, u dalekoj historiji našeg sunčanog sistema u kojoj su veliki asteroidi bili svuda, jedan udario u Zemlju, da su se njegovi dijelovi raspršili, i da se na taj način novootkrivena stijena našla na površini Mjeseca.

Prije ovog otkrića, postojala su nagađanja o tome kako su izgledale rane zemljine stijene. Postoje velike šanse da to što je nađeno na površini Mjeseca nije samo dio naše planete.

Glavni istražitelj i autor skoro objavljenog članka David Kring izjavio je da je sljedići korak potražiti sličnu mineralnu strukturu u primjercima stijena sa Mjeseca kako bi se došlo do više podataka o Zemlji.

Prije ovog otkrića, smatralo se da je starost najstarije stijene sa Mjeseca iznosila dvije milijarde godina, prenosi “Sputnjik”.