BIZnews

Spajanje Zenice i Doboja autoputem 2026?

Na najdužoj dionici trase Koridora 5c kroz Zeničko-dobojski kanton, Medakovo – Ozimice u toku su pripremni radovi

Pripremni radovi na dionici Medakovo – Ozimice na Koridoru 5cPripremni radovi na dionici Medakovo – Ozimice na Koridoru 5c
Author: Elma Šut (B.E.G)

Pored onih u Hercegovini, trenutačno najaktivnija gradilišta na Koridoru 5c nalaze se u Zeničko-dobojskom kantonu. Izgradnjom novih dionica radi se na spajanju Zenice i Doboja, a što bi se prema najavama moglo dogoditi 2026. godine, izvještava BHT.

Na najdužoj dionici trase Koridora 5c kroz Zeničko-dobojski kanton, Medakovo – Ozimice u toku su pripremni radovi.

Na dionici ceste dužoj od dvadeset i jednog kilometra gradit će se i 120 objekata, a rok za to je 30 mjeseci. Osim nabavke i transporta materijala, druge građevinske i geološke probleme ne očekuju. S druge strane, obzirom da dionica jednim dijelom prolazi kroz tri općine: Žepče, Maglaj i Tešanj problem sa lokalnim stanovništvom već imaju.

– Potrebno je da se ugradi oko 4,5 1.500 kubika nasipa imamo tunel preko 2 kilometra imamo nekoliko značajnih objekata mostova tako da će u narednom periodu ovaj prostor će biti zaista veliko gradilište i molimo sve lokalne zajendica loklano stanovnstvo na razumijevanje, kaže Alaga Husić, predstavnik investitora na dionici Medakovo – Ozimice.

Ova dionica, zajedno sa dionicom Putnikovo Brdo – Medakovo, dužine 8,5 kilometara čija je izgradnja počela u novembru prošle godine, činit će funkcionalnu prometnu cjelinu.

A kako bi se barem gradilištima spojili Zenica i Doboj ostala je dionica dužine 12 kilometara od Ozimica do Poprikuše.

– Tenderska procedura je u toku čekamo dodjelu i tog ugovora i ona bi se trebala završiti uporedo i sa projektom Medakovo- Ozimnice tako da neke 2026. bi mogli imati jednu cjelinu od Zenice i do Doboja spojenu autoputem, kaže Alaga Husić.

Prema trenutnoj dinamici dionica Putnikovo brdo – Medakovo kod Tešnja do sredine 2025.godine trebala bi biti završena.

– Urađen je jedan dio mosta Usora, rade se radovi na nasipanju trase rade se Tunel Hrastik, rade se hidrotrehnički objekti. Imamo i regulaciju Rijeke Usore i regulaciju rijeke Tešanjke u tu će zaista najviše problema biti naročito u zimskom periodu, kaže Admir Helić, predstavnik izvođača radova na dionici Putnikovo brdo – Medakovo

Završetkom bi sam Tešanj, općina sa 2.700 poslovnih subjekata, bio samo 130 kilometara udaljen od glavnog grada Sarajeva.

– Mnogo nam je važnije dakle ekonomski efekat koridora samim završetkom gradnje jer očekujemo i dalje investicije, povećanje radnih mjesta i bolje uslove za rad i privređivanje na prostoru općine Tešanj, kaže načelnik Tešnja Suad Huskić.

Ipak, ostaje pitanje hoće li se plan Autocesta, da do polovine 2026. godine sjeverni dio Koridora, od Sarajeva do Save bude u potpunosti izgrađen i obistiniti, s obzirom na stanje na terenu i informacije kako su radovi na dionici Vranduk – Ponirak obustavljeni zbog ekspanzije troškova. Da li se to desilo i zbog čega, nismo saznali jer zbog godišnjih odmora nadležnih u Autocestama Federacije odgovor na ovo pitanje nismo još dobili.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh