Aktuelno

Električni automobili u ćorsokaku?

Elektromobilnost s ovakvim stanjem na tržištu je put u ćorsokak, a evropski plan za postepeno ukidanje prodaje novih automobila sa klasičnim motorima do 2035. mogao bi biti odložen.

Pixnio | Električni automobil

Usporavanje narudžbina električnih vozila dovelo je u pitanje da li je Evropska unija na pravom putu za postepeno ukidanje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, što predstavlja jedan od najambicioznijih napora za smanjenje emisije CO2.

Predsjednik Tojote Akio Toyoda vjeruje da će električna vozila dostići najviše 30 odsto tržišnog udjela, a ostatak će preuzeti hibridi, automobili na vodonik i klasični benzinci. Sa milijardu ljudi u svijetu koji žive bez struje, teško je očekivati da baterijska vozila dominiraju tržištem, smatraju u Tojoti.

Tačno je da postoje tržišta na kojima je udio električnih vozila znatno veći od 30 procenata, kao recimo u Kini ili Norveškoj, ali to je još uvijek u prosjeku daleko od toga da benzinci ili hibridi izgube primat na tržištu.

Ako se pogledaju oni esencijalni problemi, tužna slika u Evropi izgleda ovako: potrošači su obeshrabreni nedostatkom pouzdanih mreža za punjenje, zgroženi su visokim cijenama automobila, a najteže im pada ukidanje subvencija za električna vozila.

Neke zemlje poput Velike Britanije, koju su u početku bile još ambicioznije, već su odložile planiranu zabranu proizvodnje i prodaje novih benzinskih i dizelskih modela za pet godina do 2035. Neke poput Italije opet najavljuju rekordne podsticaje od preko 13.000 evra dok ih šefovi s najviših pozicija u automobilskim kompanijama “grde” i sabotiraju.

Struka smatra da proizvođači električnih vozila mogu raditi samo ako računaju na subvenciju. S druge strane, u Evropi imamo invaziju kineskih marki, koje uz razno-razne podsticaje države, imaju dosta povoljnije automobile. Kineski proizvođači električnih vozila, jako su vješti su u održavanju troškova pod kontrolom i stabilnim lancem snabdijevanja.

Jednostavno, oni prebrzo napreduju, u odnosu na ostatak svijeta, koji još uvijek nije raskrstio sa starom tehnologijom. Iako svi redom spuštaju cijene, kineski automobili će uništiti većinu renomiranih automobilskih kompanija u svijetu.

Evropa mora da zaštiti svoju privredu, a sektor autoindustrije je jedna od najjačih grana. Ukoliko se ne uvedu dodatne carine ili drugi vidovi trgovačkih barijera za kineske marke, oni će napredovati za pet godina više nego recimo Japanci ili Korejci, kojima je trebalo 20 godina.

Istovremeno, nije samo problem u jeftinim kineskim automobilima. Problem je u samom konceptu elektromobilnosti, koji će u cijelom lancu industrije, kad u potpunosti pređe na električna auta, izgubiti na desetine hiljada radnih mjesta u kompanijama koje proizvode dijelove za klasična vozila, a pogotovo u fabrikama automobilska na montaži, prenosi “AutoBlog“.

Zabrana prodaje novih automobila sa klasičnim motorima od 2035. godine svakako je jedna od najkontroverznijih i najžešćih tema novijeg vremena što se tiče automobilske industrije.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh