Aktuelno

Koliko dometa gube električni automobili sa padom temperature

Studija sprovedena na 18.000 električnih automobila pokazuje koliki domet se gubi na zimskim temperaturama.

električni automobil - Shutterstock

U prosjeku, 29,7% dometa nestaje kada temperature padnu na nula stepeni, prema Recurrentu.

Primjera radi, norveški NAF & Motor sprovodi godišnji ispit dometa novih električnih automobila. U protekle dvije godine na njihovom testu su kao pobjednici izašli razni Teslini modeli. Ali u tim testovima automobili kreću iz grijane garaže i s ciljem mjerenja razlike u odnosu na navedeni WLTP domet. Sada je američki Recurrent sproveo istraživanje na osnovu podataka za 18.000 električnih automobila u realnim uslovima, navodi Revija HAK.

Studija pokazuje da u prosjeku električni automobili imaju 70,3% svog stvarnog dometa kada termometar padne ispod nula stepeni, u poređenju s idealnim uslovima. Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplotnom pumpom prolaze značajno bolje, piše Telegraf.

Najbolje je prošao Audi e-tron (Q8 e-tron), izgubivši u prosjeku raspon od 16% na temperaturama ispod nule. Volkswagen ID.4 je izgubio čak 46 posto dometa. Neke varijante ID.4 u SAD-u nemaju toplotnu pumpu što ih je vjerovatno skupo koštalo.

Teslini automobili koji imaju toplotne pumpe dobro su prošli s padom od 24 posto za nekoliko modela. Međutim, u poređenju sa službenim podacima EPA-e (Agencija za zaštitu okoline SAD-a), nekoliko Teslinih automobila je izgubilo oko polovine dometa. Nekoliko je razloga zašto električni automobili gube toliki domet na zimskoj hladnoći. S jedne strane, hemija baterija slabije djeluje na hladnim temperaturama, a tu je i energija potrebna za grijanje kabine.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh