Svijet

“Nestvarni” aerodrom koji bi za 50 godina mogla progutati voda

Jedan od najvećih izazova inženjera bila je izgradnja umjetnog otoka te zračne luke koja će moći odoljevati stalnim potresima na ovom području, kao i brojnim ciklonima.

Kansai aerodrom u Japanu - Punkufer.dnevnik.hr

Advertisements

Međunarodna zračna luka Kansai arhitektonsko je čudo. Smještena je na umjetnom otoku koj je dug 4 kilometara i širok oko 2.5 kilometara, a nalazi se usred zaljeva Osaka u blizini najvećeg japanskog otoka Honšua, piše “Punkufer“.

Zbog manjka prostora u Zemlji Izlazećeg Sunca, ali i kako bi smanjili opterećenost Međunarodne zračne luke Osaka, Japanci su počeli graditi umjetni otok 1987., a već sedam godina kasnije po njemu su slijetali veliki putnički avioni. Njime danas prođe više od 25 miliona putnika.

U izgradnju otoka utrošeni su deseci miliona kubičnih metara materijala koji su dovučeni s osamdeset brodova te u čemu je učestvovvalo više od 10.000 radnika.

Jedan od najvećih izazova inženjera bila izgraditi umjetni otok te zračnu luku koja će moći odoljevati stalnim potresima na ovom području, kao i brojnim ciklonima. No graditelji nisu razmišljali o posljedicama klimatskih promjena.

Kada je Kansai građen inžinjeri vjerojatno nisu razmišljali o globalnom zatopljenju. Za pedeset godina, aerodrom bi mogao biti u potpunosti ispod vode,” tvrdi Stewart Schreckengast, profesor zrakoplovne tehnologije pri sveučilištu Purdue.

Povrh svega trebalo je izgraditi i 3750 metara dug most Sky Gate R koji spaja ovaj otok s kopnom, tačnije s gradom Rinku, te koji omogućava dolazak i odlazak s aerodroma uz pomoć automobila ili vlaka.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh