Region

Ovo su nove mjere koje vrijede Hrvatskoj od danas

Radi se o mjerama ograničavanja okupljanja, dok će uvođenje obaveznih covid-potvrda u sve javne, državne i lokalne službe stupiti na snagu 15. siječnja.

index

Evo pregleda novih mjera, Ograničenja okupljanja koja stupaju na snagu u ponoć
“Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1.5 metara na otvorenom prostoru. Ako nije moguće održavanje fizičke distance od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i najmanje 1.5 metara na otvorenom prostoru, obvezno je korištenje maski za lice ili medicinskih maski”, navodi Stožer.

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom Odlukom su:

zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na otvorenim prostorima na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom covid-potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorima na kojima je prisutno više od 50 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom covid-potvrdom, koriste se medicinske maske ili maske za lice i održava propisani fizički razmak, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta, izuzev kino projekcija koje su započele najkasnije do 23:00 te svadbenih svečanosti na kojima svi prisutni posjeduju EU digitalne covid-potvrde, mogu trajati najdulje do 24:00
Produljuju se sve dosadašnje mjere, ali ima još nekih novosti
Na snazi ostaju i sve dosadašnje epidemiološke mjere.

Ugostiteljski objekti, pekarnice, kasina i kladionice tako mogu i dalje raditi do 24 sata, a na snazi ostaje i odredba po kojoj se alkohol prodaje također do 24 sata.

Privatna okupljanja i svečanosti svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima na kojima se ne provjeravaju covid-potvrde mogu se održavati uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera ako na svečanosti nije prisutno više od 30 osoba.

Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30 osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti, u kojoj se navode mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne, nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti posjeduju EU digitalnu covid-potvrdu. Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti EU digitalnu covid-potvrdu.

Promjena je u tome što svadbe više ne mogu trajati neograničeno, nego moraju završiti do 2 sata.

Promjena je i za sportska natjecanja. Ona se mogu organizirati uz prisustvo gledatelja ako svi gledatelji i tehničko i organizacijsko osoblje koje je prisutno na natjecanju posjeduju EU digitalnu covid-potvrdu, a ako se natjecanje održava u zatvorenom prostoru, obvezno je i korištenje medicinskih maski ili maski za lice.

Kulturno-umjetničke izvedbe, programi i manifestacija, sajmovi i drugi oblici gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima, kao i konferencije i kongresi, mogu se održavati samo uz uvjet da svi prisutni imaju covid-potvrde i uz maske. Sajmovi na otvorenom mogu se održavati uz maske.

Uvođenje covid-potvrda u ponedjeljak, 15. studenog
Covid-potvrde se od 15. svibnja uvode u sve javne, državne i lokalne službe. To se odnosi i na škole gdje će covid-potvrde morati imati svi zaposlenici.

“Odnosi se na sve državne i javne službe te za one koji su zaposleni na sustavu obrazovanja. Ako nisu cijepljeni ili preboljeli, moraju se testirati dvaput tjedno”, rekao je voditelj Nacionalnog stožera Davor Božinović, dodavši da se odluka odnosi na zaposlene u školama.

“Mjera obveze posjedovanja covid-potvrde ne odnosi se na učenike, nego samo na zaposlenike, a što se tiče učenika, poznato je da smo donijeli ekstenzivnu preporuku koja će se djelomično podijeliti u nekim elementima. Pojačat će se obveza nošenja maski. Sad će bez obzira na razmak učenici morati nositi maske”, rekao je Capak,piše Index

Što se tiče djece od prvog do četvrtog razreda, oni će dok se kreću po hodnicima trebati imati masku, a za vrijeme nastave ne trebaju.

“Što se tiče dovođenja djece u vrtiće i škole, tu neće biti potrebna obvezna covid-potvrda, nego će se tu još vidjeti koje se mjere mogu pojačati”, rekao je Capak.

Ako se situacija pogorša, covid-potvrde idu iza kafiće, restorane, šoping-centre i teretane
Inače, ako se epidemiološka situacija dodatno pogorša, 15. studenog moguće je uvođenje covid-potvrda i za ugostiteljske objekte, šoping-centre i teretane.

Moguće da će od 4. siječnja potvrde vrijediti samo za cijepljene i one koji su preboljeli covid
Božinović je najavio da će se testiranje moći obaviti samo u registriranim ustanovama, a da će za početak trošak testiranja snositi poslodavac na zahtjev zaposlenika.

Istaknuo je da, ako ne dođe do poboljšanja situacije, od 4. siječnja uvode covid-potvrde koje će moći dobiti samo one osobe koje su cijepljene ili preboljele covid-19, odnosno više ih neće dobiti oni koji su se testirali.

“Taj razmak je ostavljen jer je to dovoljno vremena za sve one koji se nisu cijepili da se stignu cijepiti do početka sljedeće godine”, kazao je Božinović.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh