BiH

Upozorenje iz Gradiške: Kolone teretnjaka ugrožavaju most na Savi

Stanovnici Gradiške, a posebno putnici, zabrinuti su zbog stalnih i velikih kolona teretnih vozila koja na savskom mostu svakodnevno čekaju prelazak državne granice.

Most na Savi u Gradišci - SrpskaInfo.com

Advertisements

Oni insistiraju na informaciji o nosivosti mosta koju, za sada, teško mogu da dokuče. Neshvatljivo je da na mostu stoji i po 30 kamiona u dva smjera, sa minimalnim razmakom, upozoravaju i u opštinskom Štabu civilne zaštite Gradiška, uz pretpostavku da je polovina natovarena.

“Mislim da je prije rata postojao saobraćajni znak upozorenja da razmak na mostu između kamiona u pokretu mora biti minimalno 100 metara. To jasno govori kakvoj opasnosti su izloženi vozači, putnici i drugi učesnici u saobraćaju koji sada stoje na mostu u razmaku od metar ili dva”, smatraju u Civilnoj zaštiti Gradiške.

Upozoravaju i na drugi problem u vezi ovog infrastrukturnog objekta. Oni tvrde da godinama nije regulisano održavanje nosivih zidova mosta, gdje rijeka konstantno donosi gomile grana, stabala i smeća.

“Odavno most nije ofarban, loša je rasvjeta, most se ljulja prilikom prelaska većih tereta. Jeste to karakteristika za željezne mostove na valjcima kao što je ovaj, ali i to može biti opomena vozačima kamiona i drugih teretnih vozila koji su često zaustavljeni na mostu”, navodi Knežević za “SrpskaInfo“.

Naš sagovornik smatra da stanje mosta, na kojem nisu primjetna oštećenja, nije alarmantno, ali je oprez neophodan.

“Nezvanično smo saznali da laktaška “Niskogradnja” ima ugovor s “Gradskom čistoćom” iz Gradiške o održavanju takozvanih kesona odnosno nosivih zidova. Nisam uvjeren da to u praksi funkcioniše na potreban način”, rekao je Slobodan Knežević, načelnik Štaba civilne zaštite.

On sumnja u adekvatno održavanje cijelog mosta, što je mnogo veći problem. Knežević kaže da se ugovori o održavanju mosta primarno odnose na čišćenje snijega i druge, manje važne poslove.

Gotovo je nemoguće doći do informacija o karakteristikama mosta i nadležnosti dvije države, BiH i Hrvatske po tom pitanju. Građevinski inženjeri i arhitekte iz Gradiške smatraju da je željezni most preko Save pouzdan, ali niko od ovih stručnjaka ne smatra bezbjednim zaustavljanje tereta u dva smjera, dok čekaju granične procedure.

Inače, most je izgrađen nekoliko godina nakon Drugog svjetskog rata, djelimično je porušen u prošlom ratu, a popravljen 2007. godine.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh