Otkriven fosil sisara starog 65 miliona godina, pretka krava i jelena

Naučnici iz Muzeja za prirodu i nauku u Denveru su otkrili vrstu sisara staru 65 miliona godina, dio grupe koja uključuje današnje kopitare poput jelena, krava i svinja.

Colorado Springs

Fosil pod nazivom Militocodon lydae pronađen je u Corral Bluffsu u Colorado Springsu, a datira iz perioda neposredno nakon izumiranja dinosaura.

Naučnici su istakli da je životinja veličinom odgovarala činčili, bila je duga između 23 i 36 centimetara te teška oko jednog kilograma. Ostaci lobanje i čeljusti pronađeni su u stijenama.

Ovo otkriće pruža ključne podatke o brzo diversifikaciji sisara nakon izumiranja dinosaura. Prema naučnicima, ono može otkriti raznolikost vrsta koje su nastale u kratkom vremenu.

Dr. Tyler Lyson, muzejski kustos paleontologije kičmenjaka, istakao je značaj ovog otkrića zbog lošeg fosilnog traga iz ovog perioda, Ovo je veliki korak u dokumentovanju najranije diverzifikacije sisara nakon posljednjeg masovnog izumiranja.

Također, otkriće baca novo svjetlo na ranu evolucijsku historiju, no otkriva i složenost. Primjera radi, zubi mogu ponuditi tragove o ishrani i evolucijskim odnosima, no kada je riječ o lobanji, ona je lišena dijagnostičkih znakova, tvrde naučnici. Ovo predstavlja izazove u potpunom razumijevanju njegovog mjesta u evolucijskom stablu.

Novootkriveni sisar je nazvan Militocodon lydae u čast dvije izuzetne saradnice u projektu, a to su Sharon Milito, volonterka i penzionisana učiteljica te Lynde Hill, koja već dugo pomaže muzeju.

Corral Bluffs i Jimmy Camp u blizini Colorado Springsa ključna su istraživačka mjesta zahvaljujući njihovim stijenama koje sadrže vrijedne tragove drevnog okruženja.

Dr. Lyosn i njegov tim su 2006. godine pronašli lobanju sisara starog 65 miliona godina u Corral Bluffsu blizu Colorado Springsa, a samo nekoliko minuta kasnije su otkrili još lobanja drugačijih vrsta među kojima je i Carsioptychus, sisar koji se hranio biljkama i koji je živio prije 60 do 65 miliona godina.

Prije otkrića je proučavao geološke mape Bolivije, Argentine i drugih globalnih lokacija.

“Na kraju smo ipak došli do velikog otkrića ovdje u Coloradu, unutar gradskih granica Colorado Springsa. To je zanimljivo jer ne velika otkrića ne očekujete u svom dvorištu”, rekao je dr. Lyson.

Pomenuti muzej od 1991. godine proučava ove lokacije, a dosad su dr. Lyson i dr. Ian Miller pronašli više od 1.000 pršljenova i i 6.000 lisnatih fosila, piše klix.