Pronađeni fosili direktnog pretka današnjih pandi

Grupa naučnika otkrila je fosilne ostatke zuba pande na prostoru Bugarske, čijim ispitivanjem se došlo do toga da vrsta koja je pronađena ne pripada direktnom pretku današnjih džinovskih pandi, već bliskom rođaku koji je živio prije otprilike šest miliona godina na istočnom rubu Evrope.

Panda - Ilustracija/Giantbomb.com

Naime, na osnovu veličine zuba fosilnih ostataka, naučnici su procijenili da bi ova vrsta bila približne veličine ili nešto manja od današnjih pandi, kao i da je drevna panda vjerovatno živjela u močvarnoj šumi, te da se kao takva hranila vegetacijom, prenio je časopis “Science alert”

Međutim, za razliku od savremenih pandi, zubi fosila koji je pronađen pokazuju da vrhovi njegovih zuba ne izgledaju dovoljno jako da bi mogli da usitnjavaju drvenaste stabljike bambusa.

Ono što je zanimljivo jeste podatak da naučnici navode da bi po tvrdoći i obliku zuba mogli procijeniti da su njegovi zubi bili pogodni za čvršću hranu od starijih srodnih vrsta, što se lijepo uklapa u ideju da su moderne džinovske pande evoluirale od medvjeda mesoždera da bi ispunile ekološku nišu milionima godina.

“Vjerovatna konkurencija sa drugim vrstama, posebno mesožderima i vjerovatno drugim medvjedima, objašnjava bližu specijalizaciju džinovskih pandi u ishrani biljnoj hrani u vlažnim šumskim uslovima”, kaže paleontolog Nikolaj Spasov iz bugarskog Nacionalnog prirodnjačkog muzeja.

Dosadašnja proučavanja da su pokazivala da su najvjerovatniji rođak modernih džinovskih pandi živio je u Kini prije osam miliona godina, međutim, fosilizovani zubi stvorenja nalik pandi otkriveni su u Bugarskoj i datiraju još dva miliona godina unazad.

Nazvana “Agriarctos nikolovi” po bugarskom paleontologu Ivanu Nikolovu koji je prvi katalogizirao zube sedamdesetih, ova novoopisana vrsta mogla je biti jedna od posljednjih pandi u Evropi.

“Džinovske pande su veoma specijalizovana grupa medveda”, objašnjava Spasov.

Za džinovske pande se često kaže da su živi fosili jer su se tako malo promijenile tokom svoje evolucione istorije, piše Tanjug.