Prvi put otkrivena mikroplastika u novom snijegu na Antarktiku: “Tužno”

Rezultati istraživanja novozelandskih naučnika objavljeni danas pokazali su da je u svježem snijegu koji je nedavno pao na Antarktiku prvi put pronađena mikroplastika, što bi moglo ubrzati otapanje snijega i leda i predstavljati prijetnju zdravlju jedinstvenih ekosistema tog kontinenta.

Antarktik - Pixabay/Ilustracija

Sićušna plastika, manja od zrna riže, i ranije je pronađena u antarktičkom morskom ledu i u površinskoj vodi, ali naučnici ističu da je prvi put otkrivena u svježim snježnim padavinama.

Rezultati istraživanja, koje je sprovela doktorandica Univerziteta u Canterburyju Alex Aves, pod nadzorom dr Laure Revell, objavljeni su u naučnom časopisu The Cryosphere.

Ona je prikupila uzorke snijega s 19 lokacija na antarktičkoj Rossovoj ledenoj polici te je rekla da je šokirana pronalaskom mikroplastike u apsolutno svakom uzorku.
“Nevjerovatno tužno”

“To je nevjerovatno tužno. Pronalazak mikroplastike u svježem antarktičkom snijegu ističe razmjere zagađenja plastikom čak i u najudaljenijim regijama svijeta”, rekla je.

Rezultati njenog istraživanja pokazali su da je po litru otopljenog snijega pronađeno u prosjeku 29 mikroplastičnih čestica. Gustoća mikroplastike bila je gotovo tri puta veća nedaleko od naučnih baza na ostrvu Rossu – bazi Scott i stanici McMurdo.

Od pronađenih 13 različitih vrsta plastike, najčešći je bio PET, koji se često koristi za izradu boca za pakovanje bezalkoholnih pića i za izradu odjeće.

Možda je putovala hiljadama kilometara vazduhom

Mikroplastika je možda putovala hiljadama kilometara vazduhom, ali jednako je vjerovatno i da je prisutnost ljudi na Antarktiku prouzrokovala mikroplastični “otisak”, kažu istraživači.

Istraživanje je potvrdilo ono što su naučnici i očekivali, rekla je viša naučnica Instituta za nauku o okolini i naučna istraživanja Olga Panto.

“Zaista je nemoguće da bilo koji organizam u današnje vrijeme izbjegne uticaj ljudskih aktivnosti, jednako kao što ljudsko djelovanje utiče na klimatske promjene koje pak utiču na promjene u okolini”, rekla je.

Dodala je da ne treba posebno naglašavati da treba što prije preduzeti značajne korake koji će omogućiti smanjenje upotrebe plastike i konstruktivne načine upravljanja plastikom, piše Index.hr.