Naučnici vjeruju da su pronašli najčistiji vazduh na planeti

Naučnici vjeruju da su otkrili mjesto na kom se nalazi najčistiji vazduh na svijetu, u kojem nema čestica stvorenih ljudskom aktivnošću. Najčistiji vazduh se, prema njihovom mišljenju, nalazi iznad Južnog okeana koji okružuje Antarktik, prenosi CNN.

Antarktik -Pixabay

Istraživači sa Kolorado državnog univerziteta otkrili su atmosferski predio koji ljudska aktivnost nije uspjela da dotakne i promijeni.

Vrijeme i klima su usko povezani, povezujući svaki dio svijeta sa drugim dijelovima. Kako se klima ubrzano mijenja kao posljedica ljudskih aktivnosti, naučnici i istraživači bore se da pronađu dio svijeta na koji čovjek nije imao uticaj, prenosi “N1“.

Profesorica Sonia Kreidenweis i njen tim vjeruju da je vazduh iznad Južnog okeana najmanje pod uticajem ljudi i prašine sa ostalih kontinenata.

Istraživači su otkrili da granični sloj vazduha koji popunjava donje oblake iznad Južnog okeana, nema u sebi čestica nastalih kao posljedica ljudskih aktivnosti – uključujući čestice sagorijevanjem fosilnih goriva, proizvodnjom vještačkih đubriva i ispuštanjem otpadnih voda.

Zagađenje vazduha izazivaju aerosoli, koje su čestice u čvrstom i tečnom stanju, i gasovi emitovani u vazduh.