Životinja može da nas spasi od korona virusa, naučnici otkrili i na koji način

Prema američkim i belgijskim naučnicima, lama zvana Vinter mogla bi biti ključ za prolanaženje lijeka za Kovid-19.

Lama - Srbijadanas.com

Istraživači sa Univerziteta u Ostinu, država Teksas i Nacionalnog instituta za zdravlje i Univerziteta Gent u Belgiji, rekli su da su pomoću lame stvorili antitijela za koje tvrde da štiti ljudske ćelije od Kovid-19.

Tim je prije četiri godine počeo da istražuje antitijela koja mogu da se suprotstave virusima SARS ili MERS, koja su povezani sa novim korona virusom. Tada su lami zvanoj Vinter, koji ima četiri godine i živi na farmi u belgijskom selu, ubrizgane sigurne verzije virusa SARS i MERS, piše “Srbija danas“.

Naučnici su zatim izolovali antitijela iz njene krvi, koja se proizvode kao odgovor na antigen i mogu pomoći u spriječavanju buduće infekcije.

Ovo je korišćeno za stvaranje novog antitijela za koje naučnici kažu da može da spriječi SARS-CoV-2, korona virus koji uzrokuje da Kovid-19 inficira ćelije.

Ovo je jedno od prvih antitijela za koje se zna da neutrališe SARS-CoV-2 – rekao je Džejson Meklelan, vanredni profesor molekularne bionauke u UT Austin i jedan od autora studije.