Posao

Ovo je poslovna vještina budućnosti

Ujutru kada stignete na posao, sjednete, uključite računar i pokušate da započnete svoj radni dan, odmah počinju da vam stižu obavještenja i poruke na telefonu.

Posao - Cdm.me

– Ping! Svi pričaju o Trampovom najnovijem tvitu. Ping! Eto ga opet – član porodice vam je upravo poslao poruku – piše za “CNBC Make It” Nir Ejal, instruktor na Stenfordu i pisac.

Podignete telefon da pogledate vijesti i odgovorite na poruku, pa provjerite samo Fejsbuk i pogledate zanimljiv video. Odjednom, prije nego što to znate, prošao je sat vremena i niste izvršili ni jedan zadatak u vezi sa poslom.

Manjak koncentracije dolazi na naplatu
Izazov na poslu, naravno, uvijek je bio izbjegavanje stvari koje nas ometaju. Ali današnje smetnje osjećaju se drugačije. Količina dostupnih informacija, brzina kojom se mogu distribuirati i mogućnosti pristupa novom sadržaju na našim uređajima stvorili su višestruka ometanja.

Kolika je cijena svega ovoga? 1971. psiholog Herbert A. Simon naglasio je da bogatstvo informacija znači nestašicu nečeg drugog: pažnje.

To je bila istina prije više dcenija, ali istinito je danas više nego ikada prije. Pažnje, čini se, najviše nedostaje u današnjoj ekonomiji. I ako to danas ne stavimo u fokus, samo će postati još gore.

Najvažnija vještina 21. vijeka
Radno mjesto se brzo mijenja, a u bliskoj budućnosti na svijetu će postojati dvije vrste ljudi: oni čiju pažnju i život kontrolišu drugi i oni koji se s ponosom nazivaju “indistractable”, odnosno ljudi kojima je dosadno bez obzira na to koliko ekrana gledaju i ne može ih zabaviti ni jedan mediji ili digitalni uređaj.

Istraživači su nam govorili da su pažnja i fokus glavne sirovine ljudske kreativnosti i procvata. A u doba pojačane automatizacije, najtraženiji poslovi su oni koji zahtijevaju kreativno rješavanje problema, nova rješenja i vrstu ljudske domišljatosti koja dolazi iz dubokog fokusiranja na zadatak koji se obavlja.

To bi moglo reći da je zadržavanje pažnje najvažnija vještina 21. vijeka. Mnogi stručnjaci, uključujući Adama Granta, koji je rekao da “uspjeh i sreća pripadaju ljudima koji mogu kontrolisati svoju pažnju”, naglasili su važnosti fokusa.

E-mail
E-pošta je prokletstvo modernog radnika. Studija objavljena u International Journal of Information Management otkrila je da kancelarijskim radnicima treba u prosjeku 64 sekunde nakon provjere e-pošte kako bi se preorijentisali na posao.

Da biste smanjili ukupno vrijeme provedeno u provjeri mape pristigle pošte, morate se usredsrediti na dvije stvari:
Smanjenje ukupnog broja primljenih poruka: Zvuči očigledno, ali većina poruka e-pošte koje šaljemo i primamo nisu baš hitne. No slabost našeg mozga za varijabilnim nagradama čini da svaku poruku, bez obzira na oblik, tretiramo kao da je vremenski osjetljiva. Ta tendencija uslovljava nas da stalno provjeravamo pristiglu poštu, odgovaramo i uklanjamo zahtjeve. Sve je to velika greška.

Smanjivanje vremena provedenog na e-pošti: Najvažniji aspekt e-pošte je koliko hitno treba na nju odgovoriti. Budući da zaboravljamo kada pošiljaocu treba odgovor, gubimo vrijeme na ponovno čitanje poruke. Rješenje? Samo otvarajte svaku e-poštu dva puta. Kada prvi put otvorite e-poštu, odgovorite na to pitanje prije nego što je zatvorite:

Sastanci
Primarni cilj većine sastanaka trebao bi biti postizanje konsenzusa oko odluke, a ne stvaranje odeka misli i razmišljanja organizatora skupa. Jedan od najlakših načina za sprečavanje suvišnih sastanaka je tražiti dvije stvari od svakoga ko ga sazove: Navedite dnevni red o kojim će se problemima razgovarati.

Ponudite najbolje rješenje u obliku kratkog, pismenog pregleda. Ne mora biti više od stranice ili dvije gdje se raspravlja o problemu, njihovo obrazloženje i preporuka.

Bitna je i prisutnost. Jednom kada se sastanak održava, svi uređaji treba da budu isključeni ili ostavljeni za stolom kako bi zaposleni bili na sastanku prisutni – i u tijelu i u glavi.

Vaš telefon
Naši pametni telefoni su postali nezamjenjivi. Oni su, međutim, takođe glavni izvor potencijalnog odvraćanja pažnje. Dobra vijest je da oslanjanje na njih nije isto što i zavisnost o njima.

Sljedeći plan može vam uštedjeti bezbroj sati bezvezno provedenih na telefonu. Osim toga, od početka do kraja plana potrebno je manje od sat vremena, pa više ne može biti opravdanje da vam vaš telefon ponovno “odvraća pažnju”.

– Riješite se aplikacija koje rijetko ili više ne koristite

Zapitajte se koje su vas aplikacije dobro služile, a koje nisu. Na osnovu odgovora deinstalirajte one se ne poklapaju sa vašim vrijednostima i zadržite one za učenje i očuvanje zdravlja.

Riješite se aplikacija koje volite
Ako napuštanje tih usluga za vas nije u potpunosti opcija, zamijenite vrijeme i mjesto – kad i gdje koristite potencijalno ometajuće usluge na vašem telefonu. Jedno rješenje je da ih stavite samo na svoj računar, ne i u telefon, prenosi “Srpska“.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh