Svaštara

NASA prihvata prijedloge za landere koji će transportovati ljude na Mjesec

Američka svemirska agencija NASA počela je primati prijedloge za dizajn lunarnog landera koji će moći transportovati ljude na površinu Mjeseca.

No image - Haber.ba

NASA je posljednji put pozvala komercijalnu svemirsku industriju da pošalje svoje prijedloge za dizajn landera do 1. novembra.

Lunarni landeri za ljude su ključna komponenta NASA-inog programa Artemis, incijative koja podrazumijeva povratak ljudi na Mjesec. Taj projekt bi se trebao realizovati za manje od pet godina. Ovi landeri trebaju biti dizajnirani tako da budu dio nove svemirske stanice koju NASA želi napraviti u orviti Mjeseca, a zvat će se Gateway. Astronati će na Gateway putovati pomoću NASA-ine buduće rakete pod nazivom Space Launch System ili kraće SLS, a iz stanice će se spuštati na Mjesec.

NASA traži landere koji se sastoje od dva do tri glavna dijela. Za fazu spuštanja je važan dio koji će spustiti letjelicu na površinu Mjeseca, dok druga faza podrazumijeva podizanje astronauta s površine Mjeseca i povratak u stanicu Gateway. Treća komponenta je poznata kao faza transfera, dio koji moće transportovati dva preostala elementa od Gatewayja u orbitu koja je bliža Mjesecu, čime će biti olakšan transport svega na površinu Mjeseca i obrnuto.

Kompanije moraju detaljno objasniti kako će njihov lander stići do Gatewaya. Mogu koristiti komercijalne rakete kao što je Falcon Heavy kompanije SpaceX, buduća raketa kompanije Blue Origin pod nazivom New Glenn ili NASA-inu buduću raketu SLS koja će poletjeti najranije 2021. godine.

Kada primi sve prijedloge, NSA će odabrati dva te će te dvije kompanije dobiti šansu da naprave landere i pošalju ih na stanicu Gateway. Jedan lander će imati zadatak za prvu misiju s posadom 2024. godine, a drugi za drugu misiju 2025. godine. NASA ne planira testna slijetanja na Mjesec bez posade.

Neke kompanije su već donekle otkrile svoje planove. Lockheed Martin je otkrio dizajn lunarnog landera koji je baziran na kapsuli Orion, a koju će koristiti NASA-ini astronauti u kombinaciji s raketom SLS. Jeff Bezos je prikazao koncept lunarnog landera kompanije Blue Origin u maju te tvrdi da razvoj traje već tri godine, prenosi “Klix“.