Svaštara

Ima li lijeka za pretjeranu zabrinutost i prepunu glavu briga i misli o tome kako niste ovo ili ono uradili: Kako stopirati bujicu negativnih misli!?

Evo zanimljivog savjeta psihologa: …”Zamislite jedan veliki ekran na kome se smjenjuju vaše misli i slike, zamislite da je to strašni igrani film koji vi gledate i ništa više. Isto tako ovaj sadržaj vas uznemirava ali znate da nije realan, pustite da te misli prođu…”

Žena s glavoboljom - Blogspot.com

Neprestana zabrinutost oko različitih životnih situacija i događaja za neke ljude predstavlja pravo opterećenje. Oni bi voljeli da nekako prestanu da se bave time, da prestanu da brinu i da više ne ‘muče’ sebe svim tim ‘slutećim’ mislima koje im konstantno padaju na pamet.

Uobičajena tehnika kojom većina ljudi koji su skloni pretjeranoj brizi primenjuje se da oni sami sebi govore da treba da prestanu da brinu, pokušavajući da misli, koje ih uvode u osjećanje pretjerane zabrinutosti ili anksioznosti, ‘stopiraju’ i da ih se tako za svagda otarase. Međutim, pokazalo se da ova tehnika, koja je često preporučivana i od strane psihologa, nije funkcionalna i da neće pomoći da briga prestane.

Da li možemo stopirati naše misli?

Dakle, briga jeste povezana sa našim katastrofičnim mislima o nekim životnim situacijama, ali ne možemo prestati da brinemo tako što ćemo stopirati takve misli. Istraživanja su pokazala da što više pokušavmo da ne mislimo o nečemu, ta misao će nam se sve življe vraćati.

Poznati primjer ove pojave je eksperiment u kome ispitanici imaju instrukciju da živo zamisle bijelog medvjeda, a zatim da se u sljedećih deset minuta svim silama potrude da ne misle o njemu. Pokazalo se da supresija misli o bijelom medvjedu ne samo da ne pomaže da ova misao nestane već ona postepeno postaje sve češća.

Tehnika stopiranja sopstvenih misli, koje vas uvode u različita neprijatna osjećanja, je zasnovana na ideji da vi ne možete da podnesete da imate tu vrstu misli. Takve misli su za vas povrjeđujuće i vode vas gubitku kontrole. Supresijom, ove negativne misli oživljavaju jer je nemoguće tek tako da ih izbrišete iz pamćenja.

Takođe, dok pokušavate da ih zaustavite vi svo vrijeme morate da ih tražite i na taj način oživljavate. Još gore je to što vi vjerujete da su misli koje želite da zaustavite opasne po vas, a ako su opasne onda su i značajne, dakle pridajete im veći značaj nego što zaslužuju.

Promijenite stav prema vašim mislima

Ono što bi bilo efikasnije uraditi u situacijama pretjerane zabrinutosti, kada počnete po glavi da vrtite misli o tome kako niste ovo ili ono uradili, rekli, i kako će se desiti nešto katastrofalno zbog toga i toga ne pokušavajte da to stopirate. Umjesto da stopirate ovu bujicu misli koja vas uvodi u pretjeranu brigu, prije svega je važno registrovati misli kao simptome brige, a ne kao odraz realnosti.

Ne možete znati šta će se dogoditi, ne možete predviđati budućnost. To što mislite negativno ništa ne znači to je samo loša navika koju ste razvili.

Distancirajte se od svojih misli i slika, zamislite jedan veliki ekran na kome se smjenjuju vaše misli i slike, zamislite da je to strašni igrani film koji vi gledate i ništa više. Isto tako ovaj sadržaj vas uznemirava ali znate da nije realan, pustite da te misli prođu.

U jednom trenutku počećete da razmišljate o nečem što je realno i prebaciti se na realne aktivnosti. Misli mogu biti ovakve i onakve ne treba ih stopirati jer nisu značajne, treba ih samo posmatrati sa sviješću da su one tu da dođu i prođu – vi ste oni koji odlučujete da li ćete povjerovati u njih i neprestano brinuti ili ne, prenosi “Aura“.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh