Svaštara

Neverbalna komunikacija puno toga govori, pogledajte i šta!

Naš “dobar osjećaj” zavisi od efikasnosti u komunikaciji sa drugima, u privatnom i poslovnom okruženju.

Govor tijela - Kolektiv.me

Istraživanja upozoravaju na važnost neverbalne komunikacije: slušalac pamti 10 posto onog što se govori, 40 posto kako se govori, a 50 posto se odnosi na utisak koji ostavlja govornik, piše “Montenegro click“…

Stoga, podsjetite se “šta i kako” neverbalno poručujete svome sagovorniku.

Dodir

Stisak ruke može iskazati saosjećanje, toplinu, prijateljstvo, ali treba biti umjeren kako ne bi bio pogrešno shvaćen.

Govor tijela

Vrlo kompleksna kategorija. Cijeli niz detalja o tome kako se drže ruke, kako su prekrštene noge ili kako je sagovornik uspravan govori o namjeri, stavu ili raspoloženju. Ruke prekrštene na prsima iskazuju nespremnost da se sagovorniku ili klijentu pomogne, određenu aroganciju.

Iskrivljeno stajanje pokazuje dosadu, rezigniranost, pomanjkanje volje za radom, nasuprot uspravnom stajanju koje se tumači kao poruka energije, dinamike i entuzijazma. Dodirivanje nosa prikrivena je nesigurnost.

Glas sam za sebe govori o polu govornika, raspoloženju, životnoj dobi, zdravstvenom stanju, obrazovanju, pa i o podrijeklu (lokalni akcenat). Glas je moguće kontrolisati, ton niži od prirodnog ostavlja utisak pouzdanosti, kulture i pažnje. Ugodan glas veoma je važan, a elementi glasa su jasnoća, boja i visina.

Glas

ne smije biti piskutav, ali niti pretih. Glas treba modulisati kako bi odrazio emociju i dao uvjerljivost sadržaju. Kultivisani glas implicira kultivisani rječnik. Kontakt pogledom Gledati sagovornika u oči znak je pažnje, pristojnosti i usredotočenosti na sagovornika.

Vrludanje pogledom govori o nezainteresovanosti

Lični prostor Zona, životni prostor svake osobe u koju nepoznate osobe, poslovni partneri, pa tako i gosti ne ulaze. Osoba kojoj se neko previše približi, odnosno naruši lični prostor, osjeća se ugroženom i instinktivno čini korak nazad.

Izgled

Kada se radi o poslovnoj komunikaciji – izgled zaposlenih govori o poziciji u hijerarhiji organizacije, o stavu prema poslu i prema sugovorniku.

Izraz lica

Pokazuje stav prema sagovorniku, kolegi ili gostu. Tako npr. zaposleni u uslužnim djelatnostima treba da shvate da je njihov posao sličan pozorištu: kao i glumci, nalaze se uvijek na pozornici, dobre volje, vedri, raspoloženi, nasmiješeni, na usluzi klijentu. Izraz lica ne smije odražavati bilo koji negativan osjećaj.

Šutnja

Može biti vrlo rječita i znakovita. Ovisno o situaciji može biti ugodno ili neugodno, iskazivati stav prema gostu.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh