Svaštara

DOMINIRAJTE SVAKIM RAZGOVOROM POMOĆU OVIH DESET TRIKOVA!

Naučite pročitati govor tijela i izraze lica, dekodirati eufemizme, pitati osjetljiva pitanja, konstruktivno kritikovati, dobiti što možete od pregovora, sasjeći brbljivce…

Žena i muškarac, razgovor - 24sata.hr

Nekoliko jednostavnih konverzacijskih vještina može vam pomoći u prepoznavanju onog što vam se zapravo govori, a samim time i u preuzimanju kontrole nad razgovorom. Naučite pročitati govor tijela i izraze lica, dekodirati eufemizme, pitati osjetljiva pitanja, konstruktivno kritikovati, dobiti što možete od pregovora, sasjeći brbljivce… piše “Aura“.

10. Odglumite iskrenost gledanjem u oči i ponavljanjem

Za one posebne trenutke kada to jednostavno ne osjećate, ali morate izgledati kao da nije tako. To možete postići uz pomoć gledanja duboko u ogledalo nečije duše. Kada prekinete pogled, to može značiti da vam je potrebno duboko razmišljanje o onome što je sagovornik rekao, tako da je i to poželjno ponašanje.

Kretnje glavom, kao i riječi kao što su “zanimljivo”, “fascinantno”, “nevjerovatno”, te ponavljanje onoga što je sugovornik rekao također mogu biti od pomoći.

9. Govorom tijela završite razgovor

Kada brbljivi saradnik jednostavno ne želi otići. Tu vam se nudi nekoliko opcija, na primjer, možete jednostavno ustati. Isti efekat postižete i kada prekrižite ruke ili ubrzate svoj hod kako bi osobi dali do znanja da je vrijeme da otiđe i da ste zaposleni.

U očajničkim situacijama možete uhvatiti telefon i reći: “Žao mi je, moram se javiti”.

Procedura: Dok prilazite osobi koju trebate nešto pitati držite telefon u koji ćete reći “pričekaj malo”. Zatim postavite pitanje kolegi koji će se osjećati važnim jer je prekinuo vaš razgovor, ali kada počne pričati o drugim stvarima, možete jednostavno pokazati na telefoni odšetati razgovarajući s praznom linijom.

8. Postavite osjetljiva pitanja indirektno

Najbolji načini su blefiranje (“mora da je prekid bio težak?”), okrivljavanje drugih (“da li vas jke iko pitao o zatvorskoj kazni?’) ili indirektno pitanje (“koje godine ste razvedeni?”).

Važno je biti strpljiv i pažljiv, ali direktan, odnosno postaviti se onako kako biste željeli da se drugi postave kada vas pitaju o takvim stvarima. Kako biste izbjegli da čitav razgovor bude pun neugodne tišine, važno je ostaviti najteža pitanja za kraj.

7. Koristite šutnju za pobjedu u raspravama i pregovorima

Advokati najbolje znaju da malo šutnje zaista može vrijediti zlata. Kada vam druga strana ponudi nešto, napravite dugu stanku kojom ćete nagovijestiti oklijevanje. Pričekajte da druga strana počne govoriti, tišina bi ju mogla natjerati da vam ponudi nešto bolje.

Kada je riječ o raspravama, duža tišina može isfrustrirati drugu osobu. Posebno osobu koja se dere. U tom slučaju vi joj pustite da viče dok se ne počne pitati slušate li vi uopšte.

6. Ublažite kritike “sendvič metodom”

Kada kritikujete nekoga, bilo da je riječ o radu kolege ili partnerovom odabiru odjeće, započnite komplimentom (hljeb), a tek tada spomenite kritiku (ono što ide u sendvič) koju ćete završiti opet nečim pozitivnim (hljeb). Ovo je efikasan način za prenošenje kritike jer prvo razoruža kritikovanog, koji kritiku primi bez odbrambenog stava.

5. Recite “ne” na blag način

Kada neko od vas traži da napravite nešto što jednostavno ne želite napraviti. Uvijek postoje pristojni načini koji neće zapaliti mostove.

“Trenutno imam nekoliko projekata”, “ne osjećam se ugodno s takvim poslom”, “ne volim dijeliti pažnju na nekoliko projekata istovremeno”, “moram se posvetiti privatnom životu/karijeri”, “nemam dovoljno iskustva”, “nisam prava osoba za taj posao”… dobre su metode.

Još je bolja metoda “uslovljeno da” – djelomično pristanete, ali tako da spomenete određena ograničenja oko onog što ćete napraviti, što implicira da to nećete to napraviti uopšte.

4. Naučite postavljati pitanja

Kada su vam potrebne informacije, ljudima je potreban razlog da vam pomognu. Za postavljanje pitanja potrebni su promišljenost, strategija i iskustvo.

Morate biti specifični, istražiti kako biste pokazali da ste barem pokušali i na kraju pitati pravu osobu.

3. Dekodirajte kancelarijski žargon

Eufemizmi u korporacijama mogu biti prevedeni u poprilično snažne riječi i mnogo ćete bolje upravljati svojom karijerom ako prepoznate one koji znače “ustani sa svoje guzice”.

U međuvremenu, evo nekoliko sličnih:

  • “Razmišljajmo izvan okvira” – zapravo znači: “Možete li vi kreativno anemični ljudi molim vas nešto smisliti?”
  • “Nismo na istoj talasnoj dužini” – “Dolazi na moju dužinu, tvoja je pogrešna!”
  • “Imaj ovo na umu” – “Ovo će ti se osvetiti. Ili meni.”

2. Smirite razdraženu osobu

Ponekad imate posla s ljudima koji su potpuno van sebe, a za to služi tehnika “smiri i vodi”. Umjesto da ostanete smireni, morate reagovati podjednakim intenzitetom kao i druga strana i time pokazati empatiju. Nakon toga razdraženog vodite u smirenije nivoe razgovora.

1. Postanite ljudski detektor laži

Kada sumnjate da neko ne govori čitavu istinu. Obratite pažnju na njihov glas, oči i govor tijela. Neki od pokazatelja su promjene u boji glasa, brzini govora, kontaktu očima i položaju tijela.

Sve prepreke savladat ćete kada naučite četiri zlatna pravila koja pokreću ljude: ljudima je uglavnom stalo do sebe, motiviše ih sebični altruizam, ne razmišljaju puno i skloni su konformizmu.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh