Svijet

Oksfordski institut Jenner razvio vakcinu protiv raka

Naučnici sa Instituta Jenner Univerziteta Oxford, koji stoje iza tzv. oxfordskog (AstraZeneca) cjepiva protiv COVID-19, razvili su cjepivo protiv raka!

Vakcina - Ilustracija

To se cjepivo pokazalo uspješnim u pokusima na miševima kod kojih je uspjelo smanjiti tumore i oboljšati stopu preživljavanja životinja.

Uspješni rezultati ispitivanja na miševima, objavljeni u časopisu Journal for ImmunoTherapy of Cancer te na stranici Oxforda, otvorili su put kliničkom pokusu na ljudima koji će obuhvatiti 80 pacijenata koji boluju od raka pluća nemalih stanica. U sklopu kliničkog pokusa, koji bi trebao početi krajem ove godine, pacijenti će dobiti dvije injekcije cjepiva razvijenog u Vaccitech Oncology Limited, spin-out kompaniji Instituta Jenner.

Cjepiva za liječenje raka jedan su od pristupa imunoterapije jer je njihov princip djelovanja takav da pojačavaju imunološki odgovor na tumor. prneosi “Radiosarajevo“.

Kako bi bilo jasnije – bezopasni virus nosi genetski kod za dio koronavirusaili S protein. Kada bezopasni virus inficira naše stanice – onda se proizvodi S protein koji pobuđuje imunološki odgovor organiza. Upravo tako nastaju antitijela na COVID-19, koja se, ustvari, aktiviraju kada se zarazimo.

Kada je rijek o liječenju raka, ovaj virus nosi genetski kod koji potiče organizam da reaguje na molekule koje se zovu MAGE proteini.

Cilj ove vakcine jeste mobilizacija imunološkog sistema, posebno T stanica za napad na tumorske stanice.

“Antigeni tipa MAGE nisu prisutni na površini normalnog tkiva, što smanjuje rizik od nuspojava uzrokovanih napadom imunološkog sistema na zdrave stanice”, pojasnio je Benoit Van den Eynde, profesor na Univerzitetu Oxford.

Adrian Hill, profesor vakcinologije i direktor Instituta Jenner, Univerziteta u Oxfordu pojasnio je:

“Ova nova platforma za vakcine ima potencijal da revolucionira liječenje raka. Predstojeće ispitivanje karcinoma pluća bez malih ćelija prati ispitivanje faze 2a slične vakcine protiv raka prostate koje je sprovelo Univerzitet u Oxfordu, a koje pokazuje obećavajuće rezultate”.