Svijet

Novi sojevi koronavirusa evoluirali u SAD-u: Otkriveno sedam novih mutacija!

I dok naučnici već mjesecima ozbiljno upozoravaju zbog novih sojeva koronavirusa- britanska, brazilska, južnoafrička – čini se da se pojavilo nekoliko novih inačica koje su počele širiti i u Sjedinjenim Državama…

Koronavirus -Ilustracija / Zena.blic.rs

Tim istraživača i liječnika s različitih univerziteta diljem SAD-a identificirao je sedam novih mutacija SARS-CoV-2, od kojih svaka na relativno sličan način mijenja “spike” protein koronavirusa, navodi CNN.

Čini se da je svaka nova varijanta evoluirala neovisno od ostalih, navodi se u studiji tima koji sugerira da je koronavirus možda skloniji mutaciji nego što su stručnjaci prethodno pretpostavljali.

Budući da postaje zamršeno pratiti sve različite varijante kad imaju imena poput B.1.1.7, američki naučnici odlučili su svaku svoju regionalnu varijantu nazvati po pticama.

Tu je Robin 1, koji je uobičajen na Srednjem zapadu, ali se sada proširio na najmanje 30 država.

Zatim, tu je Pelikan, koji se prvi put pojavio u Oregonu, ali se sada proširio na 12 drugih država i nekoliko drugih zemalja, uključujući Švicarsku, Indiju i Australiju, navodi CNN.

Sedam novih varijanti prvi put je primijećeno u drugoj polovici 2020. godine, ali otkriće nije privuklo veliku početnu pozornost.

Oni sumnjaju da su sada novi sojevi još češći nego što njihovi podaci sugeriraju, pa pozivaju na istraživanje jesu li varijante zaraznije ili opasnije od drugih, prenosi “Radiosarajevo“.

“Ove su varijante otkrivene sredinom auusta 2020, ali od 3. februara 2021. već čine 2327 od 102.462 genoma deponiranih u [GISAID bazu podataka] iz SAD-a”, napisali su u svom radu.

Na primjer, varijanta Pelikan sada se nalazi u oko 28 posto uzoraka koronavirusa u bazi podataka iz Louisiane.