ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
Svijet

Otac: “Moj Andreas nije srušio avion u Alpe, imam dokaze”

Otac Andreas Lubitza, pilota koga su istražitelji proglasili krivcem za pad aviona, na drugu godišnjicu tragedije dat će izjavu za novinare. Uvjeren je u Lubitzovu nevinost.

No image - Haber.ba

Andreas Lubitz (27) nije kriv za pad aviona Germanwingsa u francuske Alpe, uvjerena je njegova porodica. Andreasov otac poslao je njemačkim medijima saopštenje u kome je najavio konferenciju za petak kada je druga godišnjica od pada aviona, prenosi “24sata“…

Do sada se smatralo da je kopilot koji je bio depresivan namjerno i planirano izveo samoubistvo i avionom se zaletio u Alpe. Mi smo sigurni da to nije tačno”, piše u saopštenju koje je Bildu poslao Günter Lubitz, otac poginulog pilota.

Koje razloge porodica ima da u to čvrsto vjeruje i što je po njihovom mišljenju dovelo do pada, ostaje zasad nepoznato. Otac kopilota spominje “mnoga neodgovorena pitanja” i traži “razjašnjenje zanemarenih aspekta”.

Tvrdi da imaju vještaka koji će u petak dokazati Andreasovu nevinost. Tim van Beveren, ugledni stručnjak, je proučio brojne dokazne materijale i izvješteje, te napravio vlastitu istragu.

U petak će predstaviti svoje rezultate.

Za državno tužilaštvo u Düsseldorfu koje je istraživalo slučaj, najava ove konferencije je iznenađenje. Tvrde i kako nema sumnje da je Andreas Lubitz kriv za pad aviona.

U saopštenju koje je poslala porodica također se navodi da je spomenuto tužilaštvo skeptično prema teoriji o depresiji te je prekinulo istragu protiv doktora. No tužilaštvo tvrdi da je Andreas Lubitz 2008. i 2009. godine patio od depresije i da je u trenutku pada aviona bio psihički bolestan, te je uzimao antidepresive.

O kojoj se tačno psihičkoj bolesti radilo kada je srušio avion, tužilaštvo nije htjelo reći, ali nije riječ o depresiji. Kažu kako su istragu protiv doktora obustavili jer nije bilo dokaza protiv njih.

Oglasile su se i porodice žrtava koje kažu da su šokirane i ljute zbog izjava Andreasovog oca.

Bojao se da će izgubiti dozvolu

Podsjetimo, avion Germanwingsa, firme kćeri njemačke Lufthanse, na letu 9525 srušio se 24. marta 2015. godine u francuske Alpe. Airbus A320-211 je letio iz Barcelone u Düsseldorf. Iz Barcelone je krenuo u 10.01 sati, a u Düsseldorf je trebao stići u 11.39 sati. Avion se raspao, a svih 144 putnika i šest članova posade su poginuli. Poginuli putnici su bili iz 18 država, a najviše je bilo Nijemaca i Španaca. Istraga tvrdi da je za pad aviona kriv kopilot Andreas Lubitz.

Navodno je zatajio od poslodavca informaciju da je psihički bolestan jer se bojao da će izgubiti dozvolu. Bio je zaljubljenik u letenje i cijeli svoj život je posvetio tome. Školovanje je nakratko prekinuo 2008. godine jer je tada bio hospitalizovan zbog depresije. Sumnja se da se tokom leta zaključao u pilotsku kabinu i namjerno srušio avion. Patrick Sondenheimer (34), pilot aviona, imao je deset godina letačkog iskustva.

Andreas Lubitz je u Germanwings došao u septembru 2013. godine i imao je 630 sati leta. Sondenheimer je tokom leta izašao iz kabine da ode na zahod jer mu je Lubitz u piće navodno stavio diuretik. Kada je shvatio da su vrata kabine zaključana pokušao ih je razvaliti teškim metalnim predmetom. Derao se Lubitzu da otvori vrata dok su prestravljeni putnici urlikali. Nažalost nije mogao ništa učiniti.

Analiza je pokazala i da je Lubitz namjestio autopilot tako da avion silazi, a u trenutku udarca avion je išao brzinom od 700 km/h. Među poginulim putnicima bilo je 16 učenika gimnazije iz mjesta Haltern am See. Oni su se vraćali kućama iz Barcelone gdje su bili na razmjeni učenika. Tijela 15 od 16 učenika i dvoje njihovih učitelja u Haltern su dovezena dva mjeseca nakon pada aviona. Mještani su stajali uz cestu dok je prolazila tužna povorka i držali su bijele ruže. Povorka je prošla i ispred škole gdje je posađeno 18 stabala za sve žrtve. Isti dan u Düsseldorfu dovezli ostatke 44 od 72 poginula Nijemca. Zbog grešaka su kasnili dokumenti pa se dugo čekalo da umrle dovezu kući.

Našli dokaze da je bio bolestan

Istražitelji su pretražili Lubitzovu kuću. Nisu našli oproštajno pismo niti dokaze da je njegov zločin imao “političko ili vjersko zaleđe”. Istražitelji su našli pismo doktora na kome je pisalo da je Lubitz nesposoban za posao. Pronašli su i dokaze da je uzima lijekove zbog psihosomatske bolesti. Na tabletu je tražio načine kako počiniti samoubistvo te je istraživao o vratima kokpita i pravila o sigurnosti. Otkriveno je i da se Lubitz prije liječio jer je imao suicidalne misli i da je imao problema sa spavanjem jer je bojao da će oslijepiti. Germanwings je objavio kako oni nisu znali da Lubitz ne smije letjeti jer prema zakonima poslodavci nemaju pristup zdravstvenim kartonima svog osoblja.

Nakon ovog slučaja Australija, Kanada, Njemačka i Novi Zeland su odlučili da tokom cijelog leta dvije autorizovane osobe moraju biti u pilotskoj kabini. Lufthansa je također predložila novi zakon kojim bi kompanije redovno provjeravala psihičko stanje svojih pilota.

Lufthansa je stavila na stranu oko 280 miliona eura za odštetu porodicama i troškove uništenog aviona. Porodicama je Germanwings prvo ponudio do 50.000 eura odštete, ali su se porodice pobunile i najavile tužbe.

Avion je bio star 24 godine

Sam avion bio je star 24 godine. Prvi let bio je registrovan 29. novembra 1990. godine. Lufthansa je avion preuzela 5. februara 1991. Germanwings je vozio avion 2003. i 2004. Nakon toga je vraćen Lufthansi u čijem je vlasništvu bio do 2014. godine i tada su ga nazvali Mannheim. Germanwings ga je preuzeo 31. janura 2014. godine. Avion je imao 58.300 sati leta i 46.700 letova.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh