Kultura

Đelo Jusić komponovao muziku za “Baladu o Omeru i Merimi”: Pisao sam s velikom ljubavi prema Bosni i Sarajevu

Ideja da radimo “Omera i Merimu” nastala je početkom ljeta i bilo je hoćeš li? Hoću! Tada su u meni proradili geni, taj Mostar, Prozor, Baščaršija, Sarajevo, ljepota, miris tradicije koju sam utkao u muziku.

Đelo Jusić - Faktor.ba

Advertisements

Kultna “Balada o Omeru i Merimi” vraća se na scenu Narodnog pozorišta Sarajevo, ali u drugačijem ruhu. Nakon uspješne dramske predstave, koju je, prema tekstu Faruka Sokolovića 2008. godine, radio Sulejman Kupusović, u novembru ćemo, pod dirigentskom palicom velikana Đele Jusića (77), pratiti baletnu izvedbu priče o nesretnoj ljubavi dvoje mladih koje nazivaju bosanskim Romeom i Julijom. Jusić je za baladu komponovao i muziku, piše “Faktor“…

Impozantna karijera

“Pisao sam muziku s velikom ljubavi prema Bosni i Sarajevu i htio bih da publika doživi to moje viđenje Bosne, a to je viđenje očima jednog Dubrovčanina, koji je porijeklom iz Bosne, odakle su mu roditelji, mama iz Mostara, a tata iz Prozora. Cijela muzika je u maniru Bosne, ali nije to sevdah, koji je veličanstven, to je nešto drugo. Imao sam prve čitače probe sa Sarajevskom filharmonijom, dobro je uspjelo i svi su zadovoljni. Libreto je napisao Gradimir Gojer”, kazao je Jusić u telefonskom razgovoru iz svog dubrovačkog doma.

Iza sebe ima imponzantnu karijeru koju je počeo još davne 1961. godine s “Dubrovačkim trubadurima”, a decenijama se ubraja među najznačajnije ličnosti muzičke i umjetničke scene na ovim prostorima. On je kompozitor, dirigent, gitarist i aranžer. Za poslijeratnu Bosnu i Hercegovinu najznačajniji je oratorij “Srebrenički inferno” koji je komponirao. Njegova muzička djela izvodili su brojni domaći pjevači poput Tereze Kesovije, Olivera Dragojevića, Ibrice Jusića, Frane Lasića, Ive Pattiera, Mila Hrnića i mnogih drugih. Zabilježio je brojne uspjehe na Splitskom i Zagrebačkom festivalu s pjesmama “Dalmatinski lero”, “Zapjevajmo prijatelji”, “Mladosti, moja lijepa radosti”, “Volim te budalo mala”, “Zagrljeni”, “La musica di notte”, “Stare ljubavi”, “Sinoć sam htjela”…

“Moj posao je enigma, uvijek nekome nešto treba. Ali ja ne mogu pisati nekome da pjeva, ako taj ne zna šta pjeva. Najteže je naći pjevača koji zna šta pjeva. Tu je problem veliki. Ženske bi pokazivale noge ili gola ramena, a muški mišiće, a ja hoću da znam o čemu on pjeva. To je tajna uspjeha pjesme”, ističe Jusić.

Na našu konstataciju da uprkos godinama koje ima, prekida nas uz osmijeh „koje godine, nemojte mi to više nikada reći“. Nastavljamo, uz izvinjenje što smo ih pomenuli, pojašnjavajući da smo željeli istaći kako u njegovom slučaju one ništa ne znače, jer je nevjerovatna njegova stvaralačka poletnost, s obzirom na to da je, kako nam je kazao, nekoliko mjeseci bio zatvoren u stanu, stvarajući muziku „Baladu o Omeru i Merimi“.

Dva sata muzike

“Nije me niko natjerao na to, ja sam želio, jer to je jedan veliki orkestar, dva sata muzike i trebalo je sve to uskladiti da miriše na Bosnu, na Sarajevo. Kompozitor koji nema dijete u sebi, on ne može biti kompozitor. Niko me ne može zaustaviti kada krenem. Po prirodi sam vrijedan. Ko pravi Bosanac. Ideja da radimo „Omera i Merimu“ nastala je negdje početkom ljeta, i bilo je hoćeš li? Hoću! Tada su u meni proradili geni, taj Mostar, Prozor, Baščaršija, Sarajevo, ljepota, miris tradicije koju sam utkao u muziku. Kada sam bio u Sarajevu otišao sam na Baščaršiju da vidim da li sam neku notu izostavio. I nisam nijednu”, ističe Jusić.

Glavne uloge u ovoj priči o dvoje mladih, Omeru iz bogate porodice i Merimi iz manje bogate porodice, roda plemenitog, koji su zavoljeli jedno drugo velikom i iskrenom ljubavlju, uprkos mržnji koja je dugo vremena postojala između njihovih porodica, iznijet će baletani Tamara Ljubičić (Merima) i Milan Rus (Omer). Koreografiju će potpisati Belma Čečo – Bakrač.

Nešto što je melodično ne mogu izbaciti iz glave

Pitali smo Jusića da li je paralelno, uz komponiranje muzike za „Baladu o Omeru i Merimi“, radio nove projekte.

“Nisam imao kada, jer za kompozitora je najgore kad napiše nešto što je melodično, pošto onda to ne može izbaciti iz glave, ili kako bi rekli u Sarajevu, ne može se toga kutarisati”, odgovora kroz smijeh Jusić.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh