BiH

“Ljudi, vani postoji Svijet koji vrtoglavo juri ka budućnosti, dok mi živimo 15. vijek”

Bakir Izetbegović, Milorad Dodik i Dragan Čović - Twitter

Kad se usred priče o Dodikovim zavrzlamama u program “N1” uživo iz Češke uključio dizajner Omer Halilhodžić koji radi na dizajnu automobila od Ferrarija, preko Mercedesa do Škode i počeo pričati o modernim svjetskim tokovima, na prosječnog gledatelja zasutog 15. vijekom to je djelovalo tačno kao šaka u glavu.

Piše: Almir Panjeta

Gledaš danima ratne pokliće, pozive na nekakava otcjepljenja i kojekakve budalaštine kojima trenutnu politički establišment ciklično svake dvije godine mobiliše glasačko tijelo u torove plašeći ih jedne od drugih, i onda se pred tobom na malom ekranu pojavi čovjek iz za nas daleke budućnosti – iz 21. vijeka!

Jednostavno priča kako je dobio posao na dizajniranju novog ‘Škodinog’ električnog automobila koji će se zvati ‘Eniac’, priča o konceptima, radu, trudu i talentu koji pobjeđuju i onima koji rade, trude se i imaju talenta obezbjeđuju normalan život. Spominje neke za nas još nepoznate pojmove kao što su ‘budućnost’, ‘planovi’, govori o ljepoti žene koja ga inspiriše…, i bombardovan gorespomenutom pričom gledaš u lika i pitaš se “O čemu on ovo?”.

Na pitanje voditeljica šta mu od rodne Hercegovine najviše nedostaje, kaže da su to ljudi, lijepo vrijeme i plavo nebo iznad Mostara, ali da se osjeća dobro gdje god da je:

“Ja sam stanovnik planete Zemlje”, zaključuje Omer, a zbunjeni gledalac danima bombardovan gorespomenutim budalaštinama pita se: “Zar postoji neka planeta mimo entiteta?” i jasno mu je da “stanovnici planete” poput Omera nemaju šta tražiti u njenom dijelu koji se iz petnih žila trudi da ne bude njen dio.

Iznenadni napad 21. vijeka nakon završetka razgovora “u normalu” vraća novi pregled vijesti sa novim detaljima o gorespomenutim budalaštinama kojima nas udruženi političari ciklično bombarduju svake dvije parne godine pred izbore, dok se u neparnim svađaju oko uspostave vlasti.

Zbunjeni gledalac i dalje se pita da li postoji neka tamo planeta mimo ovih entiteta i na zaprepaštenje političara koji nas vuku ka 15. vijeku odlazi na dostupan nam internet i kratkim pogledom kroz prozor vidi da fakat postoji! Vidi da svijet ide ka 22. vijeku dok mi još ni iz 15. nismo izašli.

Nije godina kako treba ni počela a Googleov sistem vještačke inteligencije (AI) baziran na DeepMind algoritmu pobijedio eksperte-radiologe u otkrivanju i predikciji raka dojke. Astrofizičar Ronald Mallet već trećeg januara iznio teoriju izgradnje vremenske mašine bazirane na teoriji relativiteta, a Američko društvo protiv raka objavilo kako je između 2016. i 2017. zabilježen najveći pad smrtnosti od raka ikad zabilježen u SAD.

U januaru ove godine naučnici su objavili i prvi snimak na kojem se vidi spajanje i razdvajanje atoma, a istraživači na Ohio državnom univerzitetu, u američkoj državi u kojoj se nalazi i nama poznati Dayton, razvili jedinstvenu molekulu koja može upijati sunčevu svjetlost iz kompletnog vidljivog spektra i skupiti za 50 odsto više energije nego što trenutne solarne ćelije mogu.

Pa onda Kina objavila prve fotografije visoke rezolucije sa tamne strane mjeseca, na Michigan državnom univerzitetu napravili “Trojanskog konja” – nanočesticu koja može ući u arteriju, razbiti aterosklerozne nakupine i prevenirati srčani udar.

Sunčev orbiter kojeg je NASA prije nekoliko dana poslala u svemir, kako bi došao do sada neviđenog pogleda na Sunce, poslao je podatke svog prvog mjerenja, a u februaru je NASA objavila poboljšanu fotografiju “Svijetle plave tačke” – planete Zemlje uslikane iz “Voyagera” 1990. godine sa 6 milijardi kilometara.

Na slici komplet planeta izgleda poput jedva vidljive tačkice, i šta god bi neka druga bića koja bi nas gledala s te udaljenosti pomislila o toj tačkici, koja skupa s još tačkica kruži oko nešto veće žute tačke, zadnje na pameti bi im bilo to da tamo postoji grupica ljudi koju političari svake dvije godine ciklično zavađaju oko međe i plaše jedne drugima…