BiH

Odustao od borbe: I predsjednik Udruženja prevoznika otišao u inostranstvo

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske i organizator protesta zbog povećanja akciza na gorivo, odustao je od “borbe” za bolji položaj prevoznika i uopšte ove privredne grane.

Nikola Grbic-Akta.ba

Advertisements

Firmu iz Banjaluke preregistrovao je u Sloveniji i zajedno sa radnicima tamo odlazi da radi, piše “Akta.ba“.

“Ne možemo poslovati u ovakvoj državi jer barel nafte nije bio jeftiniji u posljednjih pet godina, a ovdje se cijene ne mijenjaju. Ne možemo raditi u ovakvoj državi gdje jedan vozač natovari robu i čeka na graničnom prelazu u Gradiški ili Rači tri dana na carinjenje. Za to vrijeme vozač iz Slovenije ode u Holandiju i vrati se nazad. Ne možemo raditi u jednoj državi u kojoj su nam nametnuli stotinu nameta fiskalnih i parafiskalnih i koji su astronomski. Ne možemo poslovati u ovakvoj državi i ostvarivati čak i minimalan profit jer nemamo razumijevanje nadležnih koji ne žele ni da nas saslušaju”, objašnjava Grbić za Srpskainfo.

Tvrdi da su navedeni razlozi posljedica toga što je iz BiH u proteklih godinu i po u “Sloveniju otišlo 850 prevozničkih firmi”.

“Samo je iz Republike Srpske u proteklih osam mjeseci otišlo oko 3.000 profesionalnih vozača. Na birou rada nemate nijednog profesionalnog vozača čak i da ga plaćate suvim zlatom. Kada bi raspisali konkurs za profesionalnog vozača, prije bi se prijavio hirurg”, ilustruje Grbić.

On kaže da mu je knjigovođa iz Slovenije rekao da vodi knjige za još 40 prevozničkih firmi koje su u posljednje vrijeme prešle da rade u Sloveniji.

“Svaka firma je odvezla od pet do 20 kamiona i toliko puta radnika. E, to se dešava”, ističe Grbić.

Kaže da je ispred Udruženja slao nadležnima stotine dopisa po pitanju akciza na gorivo, po pitanju carinskih terminala u BiH, po pitanju rada inspekcija, uslova i boravka na terminalima koji su ravni “kamenom dobu, a ne 21 veku” i da se niko nije obazirao na to, a kamoli razgovarao sa prevoznicima.

“Šta mi onda treba da radimo ovdje?! Ja sam već pregistrovao firmu u Sloveniji prije dva-tri mjeseca. Do Nove godine treba da uđem u njihov PDV sistem i tada ću moći da prepišem vozni park iz Banjaluke i ostali vozači iz moje firme moći će da rade”, objašnjava Grbić.

Kaže da nema smisla govoriti o prognozama za život u BiH i da mu nije jasno, kada vidi tolike redove pred slovenačkom ambasadom i konzulatom, kome se grade autoputevi.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh