ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
BiH

Bosanac Vedad Mahmuljin američkoj kompaniji “Boeing” uštedio milione dolara

Biti jedan od najuspješnijih inžinjera u firmi u kojoj je zaposleno 180.000 zaposlenika od čega je oko 80.000 inženjera, za većinu običnih građana zvuči nevjerovatno. To je pošlo za rukom Bosancu porijeklom iz Prijedora, Vedadu Mahmuljinu.

Vedad Mahmuljin - Radio Sarajevo

Ovaj mladi inžinjer američkoj kompaniji Boeing uštedio je višemilionske iznose zbog čega je izabran za inžinjera godine.

I on je poput većine naših ljudi spas od ratnog vihora tražio u prekookeanskim zemljama. Životni put ga je odveo do daleke Amerike u kojoj se profilisao za posao inžinjera. Kaže: “Svoj uspjeh duguje dobrom obrazovanju, te nizu okolnosti i iskušenja koja mu je donio život i rat, rad u koji je uložio dosta truda, te kulture balkanske domišljatosti i američkog samopouzdanog stava prema životu “sve se može kad se hoće“”, izjavio je Vedad za “Radio Sarajevo”…

Njegova životna priča počinje u  Kozarcu i Prijedoru gdje je rat prekinuo njegovo srednjoškolsko obrazovanje pa je srednju školu nastavio u izbjeglištvu u Zagrebu zatim u turskom Izmiru, da bi na kraju, ne završivši četvrti razred srednje škole, došao u američku državu Washington.

Haber.ba” ističe da je Vedad u  ratnom vihoru izgubio majku koja čiji život je tragično okončan u koncentracionom logoru u Omarskoj dok je otac uspio pobjeći iz logora Trnopolje iz kojeg je kasnije došao u Zagreb.

Ovaj perspektivni Bosanac u Seattleu je završio avio i kozmoplovni inženjering, studij koji podrazumijeva četiri  oblasti: građevinu, elektrotehniku, mašinstvo i aerodinamiku.

Po završetku fakulteta Veadov dječački san o zaposlenju u američkoj firmi “Boeing” postao je stvarnost. Već 16 godina Vedad je jedna od glavnih inžinjerskih karika ove svjetski renomirane firme za čije proizvode kažu da su šanse da poginete u njihovim avionima mnogo manje nago da poginete spavajući u vlastitom krevetu.

Ovaj Bosanac svoj san ostvario je bez ičije intervencije, samo zahvaljujući svojim rezultatima.  Od studenta koji je troškove studija plaćao dvadesetosatnim sedmičnim radom u tamošnjim picerijama i hotelima, gdje je radio kao radnik na parkiranju auta, Vedad je postao inžinjer vrijedan divljenja.

Kaže, najveći uspjeh mu je donio rad na proizvodu Boeing 787 na čijem dizajnu je skoro 10 godina radilo ni manje ni više nego 20.000 inženjera.

“Godinama sam kroz kojekakve zadatke spoznavao određene sisteme da bi razumio kako oni utiču jedan na drugi, više nego što se to od mene očekivalo, htio sam da razumijem problem ne samo s moje strane problema, aerodinamičkih opterećenja, nego i s tačke gledišta kolega iz stabilnosti i kontrole leta, te inženjera iz kompjuterskih kontrolnih sistema”, pojasnio je Vedad koji je patentirao jednu kontrolnu shemu koja sve optimizuje na racionalan način, te omogućava da se cijeli rep i zadnja polovica tijela sa manjeg 787-9 može iskoristiti na većem 787-10 modelu bez ikakvih strukturnih promjena.

U uspješnost realizacije svoje ideje Vedad je morao ubijediti šest nivoa menadžmenta da će to sve raditi i da je rizik prihvatljiv. U ovom poslu mu je pomogla tolerancija za rizik koju je usavršio boreći se za život u ratnoj BiH, piše “Haber.ba“.

Ovaj “tehnički lider iz pozadine” kako sam sebe naziva, trenutno radi na projeku koji bi potencijalno trebao biti mnogo veći od onoga za koji je dobio značajno priznanje, a vrijednost projekta procjenjuje na nekoliko milijardi dolara.

Iako bolna iskustva nosi u srcu Vedad svake godine dolazi u rodnu zemlju. Kaže, ne zadržava se mnogo, samo obiđe rodbinu i godišnji odmor nastavi u nekim renomiranim turističkim destinacijama.

Našoj omladini poručuje da uče i rade i da ne očekuju da će im neko pomoći nego da što god odluče raditi  budu u tome najbolji na svijetu.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh