Estrada

A on neće i neće: “Nudili su 50.000 eura za Olivera na Marakani”

Hrvatski estradnjaci u posljednje vrijeme sve su više orijentisani na istočno tržište. Dok u Hrvatskoj vladaju narodnjaci, pop i rock izvođači za život zarađuju preko granice.

Oliver Dragojević - Story.hr

Nije tajna da hrvatski estradnjaci posljednjih godina sve više nastupa imaju po zemljama bivše Jugoslavije, najviše u Srbiji i Crnoj Gori. “Kruh” se tamo lakše zarađuje jer pjevači iz Hrvatske s lakoćom pune i najveće dvorane što im u njihovoj državi ne polazi uvijek za rukom.

“Severina, Tony Cetinski i Petar Grašo vani dobivaju između 10 i 20.000 eura po nastupu”, kaže splitski menadžer Ivan Bubalo, piše “Dnevnik“…

“Izvan granice odlaze prvenstveno jer su traženi i dobro plaćeni te na taj način smanjuju broj nastupa po Hrvatskoj kako publici ne bi dosadili”, smatra menadžer Zoran Škugor.

Da hr atske zvijezde imaju sve manje nastupa u Hrvatskoj primjećuje i tekstopisac Dušan Bačić kod koga hrvatska velika estradna imena često odlaze po svoje hitove.

“Stare, dobro poznate regionalne zvijezde i dalje mogu nastupati u cijeloj regiji, ali pjesme novijih hrvatskih izvođača teško dolaze i do Slovenije, a u Bosni i Srbiji za njih nisu ni čuli. Ljudima ne možete podvaliti nekvalitetnu muziku, a u Hrvatskoj se pokušava, na silu, od strane nekolicine urednika i kompozitora”, ističe Bačić.

Hrvatskom vlada trend narodnjaka

Razlog sve manje nastupa hrvatskih zvijezda u vlastitoj zemlji Škugor vidi i u trendu narodnjaka koji je zavladao proteklih godina Hrvatskom.

“Time se stvorila situacija da je hrvatskim izvođačima pop i rock muzike bolje nastupati po novonastalim državama u komšiluku nego sjediti kod kuće”, kaže Škugor.

Međutim, jednom kad odu preko granice na sebe preuzimaju i rizik od bojkota domaće publike.

“Naravno da nastupi po Srbiji imaju uticaja na njihovu potražnju u Hrvatskoj, ali ne u toj mjeri da ne bi punili dvorane ako imaju hitove”, smatra Bubalo koji za primjer daje kultni bend Prljavo kazalište.

“Nekoliko puta su nastupali u Srbiji, a u Hrvatskoj drže rekord po broju prodanih ulaznica u splitskoj Spaladium Areni”, govori menadžer.

Doris Dragović probila barijeru

Iako se mnogima čini da tek posljednjih godina hrvatske zvijezde odlaze u zemlje EX-Yu, taj trend traje već gotovo dvije decenije.

“Sve se počelo otvarati gostovanjem Doris Dragović u Crnoj Gori. Iako su je mediji u Hrvatskoj dočekali na nož Doris je svojim nastupima otvorila put svim kasnijim dolascima hrvatskih izvođača u Crnu Goru i Srbiju”, kaže Škugor.

Zbog odlaska u Crnu Goru Doris Dragović ostala je bez titule “kraljice Torcide”. Sjajna karijera posrnula je zbog jednog nastupa, a Doris se nikada nije vratila na staru slavu koju je imala prije toga.

“Mislim da je Doris time doživjela veliku nepravdu. Njen primjer slijedio je i Magazin koji je dugo vremena fenomenalno tamo prolazio”, kaže Bubalo koji se osvrnuo i na duete hrvatskih pjevača sa izvođačima iz susjednih zemalja. Neki od njih, kao naprimjer Tony Cetinski i Nina Badrić, snimaju duete sa pjevačima za koje se gotovo i ne zna u Hrvatskoj pa samim time već od početka ciljaju na drugo tržište.

“Logično mi je da Nina Badrić i Tony Cetinski snimaju duete namijenjeni tržištima okolnih država. Više su bazirani tamošnjem tržištu nego hrvatskom”, kaže Škugor.

“Nina Badrić u Hrvatskoj nema svoje koncertno tržište. U 20 godina karijere nije imala niti jedan koncert u Splitu, Dubrovniku, Zadru, Šibeniku. Ona je zvijezda etera i zato snima vani sa svima jer je to način da dođe do gaža”, smatra Bubalo, inače oštri kritičar Nine Badrić.

Ali nisu Tony i Nina jedini hrvatski “slučaj”. Josipa Lisac, Severina, Darko Rundek, Massimo Savić, Gibonni, Neno Belan, Boris Novković, Tereza Kesovija, “Magazin”, “Novi fosili”, “Parni valjak”, Goran Karan, Petar Grašo, Doris Dragović, Meri Cetinić, Hladno pivo… Dug je popis muzičara koji su održali svoje koncerte u Srbiji. Neki od njih javno su obećavali da tamo nikada neće pjevati pa su posustali, kao što je posustala i Tereza Kesovija. Iako je nastup bacio popriličnu sjenu na Terezinu karijeru, danas joj se nastup preko granice više ne zamjera.

“Vrijeme i nova situacija čine svoje. Ne zamjeram joj to, shvaćam njen postupak”, govori Škugor.

“I pjevači su kao i svi drugi ljudi. Svi mi ponekad mijenjamo stavove, ali umjetnici će uvijek ići za publikom. Ako smo političarima oprostili tolike izgovorene gluposti, možemo i pjevače pustiti da nastupaju gdje žele”, dodaje Bačić.

Oliver ne posustaje

Uprkos svemu još uvijek postoje i oni koji drže do svoje riječi kao što su Oliver Dragojević i Mišo Kovač. Iako bi svojim dolaskom riješili sve svoje finansijske probleme, Oliver i Mišo ne posustaju.

“Bilo mi je ponuđeno 50.000 eura da dovedem Olivera u Beograd za solo koncert na Marakani. Normalno da ga nisam ni zvao jer sam bio siguran da će odbiti ponudu”, tvrdi Škugor.

“Divim mu se jer je jedini razlog zbog kojeg tamo ne ide riječ koju je dao. Svaka mu čast”, zaključuje Bubalo.

Ipak, čini se da mu nedolazak niko ne zamjera jer je Oliver i bez koncerta pjevačka ikona koju u Srbiji obožavaju.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh