Nauka

POTVRĐENO! NAUČNO DOKAZANI razlozi zbog kojih bi trebalo jesti HLJEB!

Ugljenji hidrati nisu uvijek loši po naše tijelo i oraganizam.

Hljeb - Stil.kurir.rs

Iako mnogi smatraju da je hljeb “glavni krivac” za višak kilograma, a naučnici i stručni magazini su pokušali da objasne zašto je ipak dobro da uvrstimo ovu namirnisu u našu ishranu:

– Ugljeni hidrati su za tijelo isto što i gorivo za automobil. Ako nema goriva, auto neće daleko stići. Ako je gorivo kvalitetno, auto će raditi efikasnije – slikovito poređenje napisano je na sajti “WebMD”.

Ideja je da se odbace rafinisani bijeli hljeb koji izaziva nagli skok, a potom pad nivoa šećera u krvi i to u korist hljeba od 100 posto pšenice od cijelog zrna jer on sadrži zdrave ugljene hidrate koji se sporije vare i daju osjećaj sitosti.

Istraživači sa Medicinskog fakulteta Harvard su ustanovili vezu između ishrane bogate žitaricama od cijelog zrna i rizika od smrti. Ispitali su preko 100.000 ljudi i otkrili da žitarice od cijelog zrna smanjuju ukupni rizik od smrti za pet odsto a rizik od smrti uslijed kardiovaskularnih bolesti za devet odsto.

– Ova otkrića dodatno podržavaju važeće smernice za ishranu koje preporučuju veći unos žitarica od celog zrna… i daju obećavajuće dokaze koji pokazuju da ishrana obogaćena žitaricama od cijelog zrna može da produži očekivani životni vijek – došlo se do zaklučka.

Prema pisanju časopisa “Psychology Today”, ugljeni hidrati povećavaju nivo neurotransmitera seratonina odgovornog za dobro raspoloženje u mozgu, što vam popravlja raspoloženje i smanjuje želju za nezdravim grickalicama kao što su slatkiši. Prednost je dvostruka: smanjićete nivo stresa i napetosti i smanjiti obim struka.

Vlakna pomažu kod pražnjenja crijeva. Ugljeni hidrati iz žitarica od cijelog zrna čuvaju vaš probavni sistem i omogućavaju redovno eliminisanje nepotrebnih materija. Uprkos tome, studija objavljena u časopisu “Nutrition Research” pokazuje da 92 posto odraslih osoba u SAD ne unosi dovoljno vlakana na dnevnom nivou. Unos žitarica od cijelog zrna može da bude od presudnog značaja za konzumiranje preporučene doze od 28 grama vlakana dnevno, što sprečava konstipaciju, piše “Informer“.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh