Istraživanje: Antitijela nisu jedini dokaz ranije infekcije koronavirusom

Koronavirus - ATV

Antitijela na novi koronavirus ne treba smatrati jedinim dokazom da je neko prebolio covid-19, objavili su naučnici iz univerzitetske bolnice Strasbourg, upozoravajući da oslanjanje samo na otkrivanje antitijela može uskratiti uvid u prave razmjere epidemije.

Tim je proučio devet potvrđenih slučajeva oboljelih od covida-19 s blagom slikom bolesti iz sedam porodica te još osam članova njihovih kućanstava koji su naknadno razvili simptome covida-19.

Kod šest od osam kontakata izvornih bolesnika simptomi su se pojavili unutar jednog do sedam dana nakon simptoma kod prve skupine bolesnika.

Kod svih bolesnika u prvoj skupini razvila su se antitijela, pokazala je analiza njihove krvi nakon oporavka. Kod svih su i do 69 dana nakon prvih simptoma otkrivene T stanice – ključna komponenta imunog sistema, koja može otkriti i napasti koronavirus.

No, članovi poriduce koji su se naknadno razboljeli, prema testovima, nisu razvili antitijela. Njih šest od osam imalo je druge ćelije imunog sistema u krvi koje su ukazivale na to da su bili zaraženi – i do 80 dana nakon prvih simptoma imali su T stanice.

Reakcija T stanica može biti osjetljiviji indikator izloženosti virusu SARS-CoV-2 od antitijela“, objavili su naučnici u nerecenziranom radu u ponedjeljak.

Naši rezultati ukazuju na to da epidemiološke analize, koje se oslanjaju samo na antitijela u otkrivanju virusa, mogu voditi do značajnog potcjenjivanja razmjera izloženosti virusu“.

Rezultati istraživanja objavljeni su na medRxivu koji su utemeljili univerzitet Yale, medicinski časopis BMJ i Cold Spring Harbor Laboratory, prenosi “Hina”.