Vještačka inteligencija traga za “karikom koja nedostaje”

Vještačka inteligencija, koja analizira sve dostupne podatke iz određene oblasti, procjenjuje da postoje još neotkriveni ostaci drevne podvrste čovjekovog pretka.

Vještačka inteligencija - Nezavisne.com

Portal “Popular mehaniks” navodi da je, prema toj hipotezi, skriveni predak savremenog čovjeka živio u Aziji i bio hibridna vrsta između denisovskog čovjeka i neandertalca, te da se pojavio prije 744.000 godina.

Denisovski čovjek je, prema ustaljenom naučnom objašnjenju, genetski različit i od neandertalca i od modernog čovjeka.

Nije poznato gdje bi se mogli pronaći ostaci pretka modernog čovjeka, ali naučnici vjeruju da je to područje između Sibira preko zapadne Azije do Altaja.

Dodatna istraživanja na jezgru gena iz istih uzoraka ukazuju na mogućnost da ta vrsta još neotkrivenog pretka modernog čovjeka dijeli evolucijskog pretka sa neandertalcima.

Vještačka inteligencija je ovu mogućnost iznijela nakon analize gena, stotina hiljada simulacija, te uvida u slične demografske procese pračovjeka.

Tokom avgusta prošle godine, usred ovog istraživanja, objavljeno je otkriće ostataka žene stare oko 90.000 godina sa zajedničkim genetskim materijalom denisovca i neandertalca.

Samim tim je, navode naučnici, vještačka inteligencija bila u pravu, pa je sve jača struja u nauci koja zahtijeva da se ona pozabavi i “tranzicionim ljudima”, odnosno “karikom koja nedostaje” i razvoju čovjeka, prenosi “Srna”.