Lijevoruki ljudi su bolji u matematici

Ovu teoriju je potvrdilo jedno italijansko istraživanje: oni koji preferiraju korišćenje lijeve ruke ističu se kada su sposobnosti rješavanja problema i kompleksnih matematičkih zadataka u pitanju.

Ljevoruke osobe - Flickr.com

Priča o lijevorukim ljudima se oduvijek povezivala sa talentima na polju nauke i umjetnosti. Među poznatim ličnostima koje su preferirale lijevu ruku jesu Leonardo da Vinči, Nikola Tesla, Marija Kiri, Mocart… Hipoteza o tome da lijevoruki ljudi imaju ‘nešto više’ je osnovana: preferencija jedne ruke nije ništa drugo do pokazitelj organizacije kognitivnih funkcija.

Kod lijevorukih ljudi razvijenija je desna hemisfera mozga (ona koja služi za, na primjer, razumijevanje prostora ili za poimanje objekata). Korpus Kalozum, zajedno sa nervnim vlaknima koji povezuju dve hemisfere, jeste obično veći kod lijevorukih. Razlog za to je možda neophodnost prilagođavanju svijetu dešnjaka: odatle potiče bolja povezanost hemisfera i samim tim bolje sposobnosti procesuiranja informacija.

Međutim, prethodni eksperimenti vezani za kognitivne talente lijevorukih dali su kontradiktorne rezultate. Prije više od 30 godina, jedna studija je povezala lijevoruke ljude sa matematičkim sposobnostima. Druga istraživanja su pak povezala preferenciju lijeve ruke sa malim kašnjenjem u seriji parametara kognitivnog razvoja.

Sada je sprovedena nova studija istraživača sa Univerziteta u Milanu, Liverpulu i Mastrihtu, koja je objavljena u časopisu ‘Frontiers’. Ona je potvrdila teoriju da lijevoruki imaju dar za matematiku, zahvaljujući veoma rigoroznim metodama koje su garantovale tačne rezultate. Samo 13,5% populacije ne preferira desnu ruku: većina njih je lijevoruka, ali ima i onih koji podjednako koriste obje ruke.

Kako tim istraživača tvrdi, prethodne studije su dale zbunjujuće rezultate zbog sistema mjerenja koji je bio neprecizan. Naime, 2.300 volontera koji su učestvovali u eksperimentu podvrgnuti su Edinburškom testu, koji utvrđuje preferenciju jedne ruke serijom različitih aktivnosti (kao što su crtanje, pisanje, četkanje…) i koji daje precizan i pouzdan rezultat.

Lijevoruki ljudi pokazali su se sposobnijim u rješavanju kompleksnih problema, pogotovo onih matematičkih. Razlika je bila posebno očigledna kod muškaraca adolescenata. U rješavanju banalnih aritmetičkih zadataka nije se uočila razlika između lijevorukih i desnorukih. Oni koji preferiraju desnu ruku imali su gore rezultate na testovima iz matematike.

Ako ste dešnjak i doktor nauka iz matematike, ipak niste izuzetak. Kako kažu istraživači, samo trećina ljudi sa razvijenijom desnom hemisferom jesu lijevoruki. Dakle, ima mnogo desnorukih koji imaju karakteristike kognitivnih funkcija slične onima koje imaju lijevoruki, piše “Red info portal“.