NASA utvrdila kretanje vode na Mjesecu

Naučnici su dugo vjerovali da na Mjesecu nema vode u tečnom stanju, te da se na satelitu nalaze tek mali džepovi sa ledom. Jedno otkriće od prije 10 godina promijenilo je ova ujverenja, budući da se još tada ustanovilo da na Mjesečevoj površini ima vode.

Mjesec - Nezavisne.com

Novi podaci koje je nedavno prikupila letjelica agencije NASA – Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) – ukazuje i na to da se voda na Mjesecu kreće u okviru komplikovanog ciklusa.

Na Lunar Reconnaissance Orbiteru nalazi se instrument Lyman Alpha Mapping Project (LAMP) koji za vodom traga uz pomoć ultravioletnog zračenja, te detektuje promjene na molekularnom nivou i tako prati kretanje čestica vode. Naučnicima je bilo poznato da su molekuli vode vezani za regolit – rastresiti sloj heterogenog materijala koji pokriva stjenovite površine, a nalazi se na Mjesecu, Zemlji, asteroidima, te nekim drugim planetama – ali nisu znali zašto se voda u različitim periodima nalazi na različitim lokacijama na Mjesecu, pišu “Nezavisne“.

Nakon podataka koje je prikupila NASA poznato je da količine i lokacije na kojima se voda nalazi zavise od dijela dana, budući da se voda kreće po površini Mjeseca kako se ova zagreva. Kada površina dostigne najveću temperaturu – u podne – molekuli vode se odvajaju od regolita, te se ili premiještaju u hladnije dijelove, ili odlaze u atmosferu Mjeseca. Kada se temperatura spusti molekuli se vraćaju u prvobitno stanje, i tako u krug.

Ova otkrića su važna budući da molekule vode nije lako detektovati iz orbite, što je Lyman Alpha Mapping Project ipak uspieo, zahvaljujući čemu se utvrdilo da molekuli vode koji se nađu u Mjesečevoj atmosferi nisu anomalija kao što se ranije vjerovalo, već dio procesa kruženja vode na ovom Zemljinom satelitu.